Häftigt

med måndag igen , idag börjar fågeljakten ! På riktigt !

Lilla K och jag jobbade ett par timmar igår då maken var på jaktmöte, så hon hade greppet om streckkodsapparaten och tog emot pengar och lämnade tillbaks, snabb som rackarn det gällde att hänga med i svängarna.
SÅ kom en kille och skulle köpa en tidning, lämnade tio enkronor som lilla  K tog emot och stoppade i kassalådan när hon utbrister , WOW mamma nu blir vi rika !
Jomen visst !
Sen fick hon faktiskt 50 öre i dricks av en söt kille , (tyckte jag, han var för gammal för lilla K-tyckte jag )

Och idag är det måndag , jag retar mig på ungdomar ( förutfattade meningar- det behöver inte vara ungdomar men ... ) som förstör och gör sönder saker och egendom för andra människor, det kostar pengar och tid och man blir så förb...a.
Vad är det som gör att man MÅSTE förstöra ??? Nu senaste jag hörde var nånting om skoterbanan , slalombacken , luspengymnasiet FY SJUTTON !

Sen funderar jag lite på människor som är så beroende av vad andra människor tycker och tänker,  att man låter andra människors tyckande och tänkande styra ens liv i olika riktningar istället för att stå för sitt och gå sin väg ...
Att prova , ibland faller man och det fungerar inte men ibland går det vägen och vad skönt det är när man kan stå upp och säga jag gjorde som jag tyckte och det blev rätt för mig !
Och sen till alla "tyckare" , jag är väl en sån själv ibland men jag jobbar på det , sköt ditt ! Det man inte vet ska man inte tro att man vet ! Man kan ställa till en hel del oreda då ! Det verkar ha hänt så nu - tror jag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0