Fredag och Begravning

Ja .............................. så var det över..... begravning för barnens farmor, makens mamma, och min svärmor.....
En fin begravning med en fin präst och människor som känt henne , vi avslutade med mat och kaffe på hotellet , kändes som en värdig och fin avslutning på ett strävsamt liv....
Men det är ju jobbigt, många tårar och många minnen !

Prästen måste jag nämna igen .... han är ju fantastisk , 78 år tror jag och jobbar på , ungarna älskar att prata med honom , han satt vid barnbordet med barnen och åt och fikade för det ville de så gärna ( både prästen och barnen )

Mellankillen hade lite jobbigt i kapellet .... lilla K hon fick en näsduk och torkade pliktskyldigt några osynliga tårar och la en teckning som hon "scrappat" hos  E B  o hennes mamma ....

När det var över och vi skulle åka hem så åkte maken på jobbet (sjuk jobbarkompis ) och jag drog till Lycksele på föreläsning 
En föreläsning med Mattias Westerlund från Hundskolan Vision om den stående fågelhunden , dressyr m.m Mycket intressant , känns bara som att man skulle vilja ha nån "kompis" att  göra detta med ... men men ... Fick sällskap av två andra fantaster så det var riktigt trevligt , skulle bara vilja lära mer ....
Lång dag och sen kväll innan jag var hemma , klokan var 23 och det var en superfin kväll, trolldimma som steg ur alla tjärnar , var tvungen att stanna och pröva fota, ska lägga upp senare ....

Idag lördag har vi dolat på , jobbat en stund sprungit på samhället och fyndat röda byxor, fått fint besök av moster och morbror (snemorbror eller hur det nu hette ) i husbil så de sover på tomten , moster har vikit och sorterat alla familjens underkläder som låg i tvättkorgen efter tre veckors tvätt, morbror klippte gräsmattan och vi bjöd på middag ,
Vi har även hunnit en tur på isladan !

Hörde igår om sjukdom som inte vill ge med sig..... tänker på er !!!
Hörde även att det blir bebis ....

Kommentarer
Postat av: ÅM

Bebis? Nu blir jag ju nyfiken =)Vem? Vad?

2008-08-04 @ 08:55:50
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0