framgång och bakslag

i OS ids icke kommentera mera om det !

Hemma igen efter snabbvisiten i fjällen , dagens kantarellspaning ingav dock hopp om framtida svampsegrar !
Ska försöka ta mig upp om inte annat över nån dag, kanske få med mig nåt sorts sällskap och plocka lite kantareller inför vintern.
Enda funderingen är ju när jag ska hinna , den efterlängtade älgjakten börjar ju snart, och på torsdag ska jag ta mig t Skellefteå/Boliden  och hämta hem min nya förlängda arm inför eventuell småviltsjakt !
Samt kanske springa lite på stan...

Tänkte lite nu när jag var i Mo, att vi har det nog rätt bra i Sweden , det säljs just nu mycket mattermosar, matlådor och ryggsäckar i Norge för vad jag förstår så finns ingen skolbespisning där utan barnen har med sig mat till skolan ....
Lilla K köpte en snygg låda m några katter på för eventuella utflykter....
eller om det var bara för att shoppa hon hör ju till den kvinnliga delen av befolkningen !
Däremot tror jag Norskarna som folk är mer benägna att ta sig ut på tur , fiska, jaga eller bara vara ute än vad vi gör i Sverige, de har i alla fall många fler affärer m diverse tillbehör till fritidsliv än vad vi har !

Nugatti     Det här är äkta Nugatti, finnes INTE på den lokala ICA affären , jag vill inte ha bleka kopior typ Nutella eller nåt annat tjafs, nej äkta Nugatti är det godaste !    ;-))


           Det finns heller ingen motsvarighet till eventyrbrus i sverige !

Kommentarer
Postat av: Emma

Åhh, jag vill oxå ha eventyrsbrus... så smarrigt.. kanske skulle ta sig en sväng till mo och shoppa lite. :)

2008-08-16 @ 10:58:16
URL: http://peersson.blogg.se/
Postat av: Hera

Ha ha , finsmakare där! Gott skulle det vara just nu i alla fall...

2008-08-16 @ 21:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0