Lååång regnig lördag

skitväder blev det ! Hade inte alls tänkt ge mig ut i nåt regn men kl 05,00 i morse så duggade det bara lite så jag tänkte ; kör på !
Med Alma borta hela helgen så gäller det ju att passa på !
Så Abbe, Jag och 6 st andra hugade älgjägare åkte ut i skogen och --------------Regnet !
Hu vad det regnade ! Men Abbe klev aldrig ur bilen - han sov fr det vi kom fram till passet tills 20 minuter innan vi skulle hem !                 ( så här fint väder hade vi förra gången vi var ute !)

image53
(Han såg ungefär likadan ut i dag fast han satt i bilen ! Kul o va med på älgjakt !)

Skönt f vi var genomblöta och sen var det styckning !
Är inte så bra på det , men jag vill nog lära mig ! Nackdelen är att man alltid hamnar på den delen jag klarar av !
Att skära malbitar till köttfärs ! Ha ha ha !
Maken tog reda på köttet

Abbe och jag bakade ! Gofika för lördagsmys !              



Sen fick jag lära mig ta reda på ripor !               image58

Kul ! Om fem år så vill jag nog ha en Setter ! Tror jag !

Nu är det lördagsmys !Sen sover vi nog snart f en ny jaktdag i morgon !
Som sagt vi passar på !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0