på tal om choklad

Lägre vinst för Cloetta Fazer

Godisföretaget Cloetta Fazer redovisar en vinst före skatt på 53 miljoner kronor för årets tredje kvartal.

Motsvarande period i fjol var vinsten 89 miljoner kronor, uppger TT.

Omsättningen steg till 745 miljoner kronor, från 692 miljoner kronor.
(Aftonbladet i dag )


Och jag som gör allt jag kan för att hålla uppe deras vinst ...

Lilltjejen sover borta i kväll, hos vännen A o C - Inga bekymmer alls än så länge men vi får väl se ... hoppas de får sova i alla fall!                               
Ett år när bara den nu äldste sonen fanns så sov vi över hos nämnda familj, jag klev upp i gryningen för att bege mig ut på jakt på skogens konung...
Mamma A skulle gå ner och väcka sonen och ta med honom på dagis ..
Hon la sig ner bredvid honom och viskade "O**** vakna nu ska vi på dagis " - så O**** hade börjat öppna ögonen sakta ...sakta ... så fick han syn på Mamma A - och - SKREEEEK - illvrååååålade rätt ut , inte förrn hon fick upp honom framför tvn lugnade han ner sig , han var ca 2,5 år gammal ....
Det är inte lätt att vara älgjaktsbarn ...
Mittensonen hade också, i fjol tror jag det var, valt att stanna hemma från jakten , och när han vaknat och fikat skulle han cykla till A och C ( de får verkligen ta en del stackrarna ) 
Men han kan vara rätt orolig så han vaknade väl strax efter vi åkt på söndagmorgon och i Panik cyklade han bort dit  och grät och grät .... De öppnade inte dörren nog fort så han fick nästan panik stackaren och var på väg att cykla iväg ... hulkandes och gråtandes - det skär i modershjärtat ... men nu ska det nog gå bra hoppas vi ...

FÖR
 i morgon ska jag ut i skogen m maken och " den-oduglige-som -fått-många-chanser" - får  väl se hur det går ...

vi kanske får se .........................................................Brunbjörn huuuuga
Skulle nästan vilja ha ett sånt där torn på hjul som ngn i grannlaget fått av sin M ;-)) som man flyttar med bilen ... Då skulle jag gärna se Ole Brum men .... jag tror man får puls ...
Ja ja rapport i morgon ..... Om jag hinner för jag skulle visst få dricka vin oxå ...

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha.. :P Jaj ag längtar jag oxå tills jag får börja observera och kolla.. pratade med min handledare idag och han skulle hjälpa mig oh se till så att jag skulle kunna få ha lika många av varje kön.. :) annars så skulle han räkna ut något snitt när jag visat upp hur många barn och sånt, han är ett matte geni.. så vi får väl se hur det här slutar! :)

2007-10-18 @ 22:04:01
URL: http://peersson.blogg.se
Postat av: Johanna

Hjälp!!!!

2007-10-18 @ 22:57:26
URL: http://yomagic.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Anna!
jag läser din blogg nästan varje dag,
jag
vill bara tala om att det mobila jakttornet är toppen, jag har blivit ganska björnrädd med åren, det har varit en del björnangrepp här även om det inte varit på människor. Tänk dig mig uppe i jakttornet, en varm kamin, en god matsäck kan det bli bättre. Ja en älg förstås.
ha de bra/MB

2007-10-19 @ 14:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0