måste bara säga en sak till

jag gillar inte när folk är missunnsamma
När man bara mår gott om det är någon annan som råkar lite sämre ut ...
när man inte kan glädjas över att någon annan har lyckats med något som jag också skulle vilja lyckas med
När man kan sitta och säga att det spelar väl ingen roll att de där mår dåligt, har sämre ställt, blir arbetslösa, sjuka - huvudsaken att jag har det bra ...
Just nu är det lite såna diskussioner här i samhället ...
Både vad gäller arbetstillfällen, arbetslöshet, var skolor ska ligga och var de ska dra in på verksamhet, om pengarna ska tas från de gamla eller från barnen ...

Man måste få må dåligt över saker och ting det är inte det jag menar man får må skit ... för det gör Många nu !

Men hoppas för allt i världen inte olycka åt någon annan ...
Det här är en djup fråga och har av olika anledningar satt igång min skalle just nu ..
Jag önskar också att just vi ska besparas ... med den påföljd att någon annan i sådana fall skulle drabbas (inte något jag önskar dig )  ... det vet jag och jag är inte blåögd - vi kommer också att få känna av allt som pågår, service på försäkringskassa, skolor, dagisverksamhet, fritidsverksamhet.. m.m
Men jag vill bara säga - Må inte GOTT när någon annan får det sämre än du !
Har hört någon/några som uttryckt sig just så i dessa dagar , tänk efter vad ni säger och hur det låter ...
Värsta moralpredikningen blev det här , men små ord kan göra stor skada !

Alla säger vi och menar olika saker så det är nog lätt att det man säger missförstås , men snälla tänk efter ,,,

Kommentarer
Postat av: Monica

Men herregud... vad är det som händer hemma????

2007-10-11 @ 14:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0