första snön

image92


Storkillarna är med pappa, farfar och jaktlaget i älgskogen det var täckjacka på i morse -

Storebror som åkte upp till jaktkojan i går kväll och packade själv hade nog LITE bekymmer...
Vi fick nämligen lov att ringa upp klockan 6,45 och fråga om han tagit Powerskorna  eftersom när pappa letade till mellankillen så hittade han två vänsterskor ? Och så sa jag till K  i telefonen "säg att han tar på sig dem NU"
Han tog på sig en sko ....men den andra fick han inte på sig ... "jag har tagit lillasysters sko ropade han "
Sååå jag ner i källaren och letade högerskon .... Hittade lillasysters skor , så jag ringde upp igen .... så sa jag till K kolla skorna är du snäll - och mycket riktigt han hade två högerskor där ...
TIll stora skrattsalvor från de övriga så la jag på luren och gick i säng och läste en stund skönt att dra täcket över sig när det snöar ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0