fikarummet

på mitt jobb är en social samlingspunkt ... det är ofta folk här och dricker kaffe och surrar en stund.
Bara för att höra det senaste som hänt i älgskogen eller berätta om nåt nytt man hört eller gjort själv ,

Nu är ju fikarummet vägg i vägg med mitt kontor , som är ett litet kyffe på 1,6 * 2,5 m ca ,inte stort men funktionellt ...
I alla fall så får jag ju höra en hel del på dagarna man lär sig stänga öronen ibland, för det kan bli väl mycket svammel här.. medelåldern är i stort sett 65 + på gästerna som sitter här .. .

Men trevligt är det oftast ... som nyss då det sitter två äldre herrar här och samtalar om livet i allmänhet, älgjakt i synnerhet och grisar och vardagslivet ... så säger den ene "Nej nu måste jag åka , ska hämta kjäringa dära ......."
"Ja men just ja svarar den andre det blir säkert bra ....!" 
DÅ säger den förste     "Njaa, jag vet int , det är ju inte så mycket me´na´nu för ti´n "
"Jo men svarar den andre hon är ju i alla fall ett litet sällskap "
Hmmm  är det så man ser på varandra när man blir äldre - som ett litet sällskap .......?

Cs nånstans därute kanske

(Blev kallad "bloggAnna" nyss av en kille ... det bevisar att det är nån som läser min blogg i a f ... han skyllde på "sällskapet " Men jag vet inte jag =-)

Kommentarer
Postat av: Hera

:-)

2007-10-16 @ 10:06:57
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Monica

Väntar med spänning på hur det gick när du ringde föräldrarna för snattaren..... Kram kram

2007-10-16 @ 10:17:01
Postat av: Maria

Men jag måste väl ändå dra ner medelåldern en del i erat fikarum??? Eller... just ja, Moa sa ju att jag va gammal... Suck ;)

2007-10-16 @ 18:09:44
URL: http://mejan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0