palt

åt vi till middag i dag ! Degigt och kladdigt att göra - tänkte när jag gjorde palten att i min omgivning vet jag av minst tre karlar som gör palt - inte deras respektive alltså och det är lite som med grillning , de är så duktiga och kunniga har lite tips och råd och förkläde runt magen och ser väldigt proffsiga ut det är lite ovanligt med "manliga paltknådare " ! De har sina speciella knep och det blir jättegoda paltar !

Min mamma och min morbror som är en av de manliga "paltknådarna" brukar diskutera hur mormor - som var den stora hjälten inom paltkokning i vår familj - gjorde , skulle man blöta händerna med vatten eller skulle man använda mjöl , hur som helst så gör jag "min" palt efter mormors recept som var lite "en nypa här och en näve av det där " och jag tycker den blir bra sen använder jag både mjöl och vatten - och en vacker dag är det väl Alma som ska fundera "hur var det nu mjöl eller ..."
Vi har inte gjort palt sen i februari när Abbe låg på lasarettet i Umeå för sin inflammation i tanden , den fick han efter paltfrosseri trodde han - men nu har han då ätit palt få se om det går bra ; )

 Så här kan det se ut om man får inflammation i tanden !

Regnat har det gjort i dag men jag har haft en skön dag i alla fall med vännen Aci och barnen.
Jag satte mig in i sånt som vi inte ska nämna här - men vi lyssnar på väldigt bra musik på cd just nu om ni förstår ...
är lite husvagnssugen just nu - kollar runt på blocket "man ska ha husvagn" eller ska man ha ett nytt kök , eller en ny altan eller fräscha upp i duschen eller "unna oss en utlandsresa" ...

Listan kan göras lång - det är nackdelen med att vara husägare en väldig frihet men ett enormt ansvar att hela
tiden " få något gjort " - Jag är dålig på det praktiska ...

Nu ska det snart bli färska jordgubbar - mums !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0