rus

Vill bara säga att förra inlägg var skrivet i ett flyende rus... jag hade haft kanonroligt på hotellet ! Inte så mycket för att mina "gamla" polare var ute för det var inte många såna, men det var skoj, mycket folk, trevligt folk !
Det har hänt mycket under dessa två dygn ska kort berätta !
* I går var storkillen med farbror och kusinen ute på uman och fiskade , de körde skoter , storkillen kom hem och skulle gå på hockey, farbror och kusinen skulle köra hem på skotern då kör de igenom isen, de hamnar i vattnet det var ca 2,5 meter djupt och de tar sig upp mycket tack vare isdobbar... men det var fruktansvärt kallt innan de var hemma ! Farligt !
* På kvällen gick jag och Maken över t syster yster på lite sing along och vindrickning (inte många vinlotteribrudar men det blev desto mer vin till oss som var där därav det flyende ruset ) Då ringer polisen ca 22.30, det var en älg som var ihjälkörd, storkillen blev eld och lågor fick med sig "G" och farbror med fru - de fick hem älgen och den ligger nu på förrådet - hundmat !
* I morse så var jag lite trött i ögat .... konstigt....  Storkillen ger sig under mina svaga protester ut på Uman igen för att fiska ( han håller sig till "säkra" ställen) då ringer farmor till barnen och vill att jag ska ut m storkillen och hitta en flytoverall Så nu har vi gjort det - lite tryggare att skicka ut honom även om det inte ska riskeras något för det ! Tack Farmor !
* Idag har de bärgat den drunknade skotern - det gick väl skapligt men maken åkte i vattnet två gånger  , och båten höll på att välta, storkillen satt med i - ibland är jag glad att jag inte är med och ser ...
* Har fått brev idag från Kristinehamn av min "gamla" barnvakt som bodde i samma hus som vi när jag var liten... har inte hört av den familjen på ca 15 år .. och då var det väldigt länge sen vi hade kontakt ... Spännande att hitta åt varandra igen ...
* I kväll har grannen S varit här Tack gode gud ... barnen fick internet på den bärbara datorn i julklapp och jag den tekniskt förvirrade mamman fattade inte hur man skulle få igång det ! Tur att det finns folk som kan ! Tack Tack Tack S !
Nu ska jag isäng och försöka ta igen den förlorade skönhetssömnen den kan behövas ;-))
Jag har en liten fundering men jag ska fundera vidare så ska jag se om jag kan dela med mig till er av den så småningom !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0