luciafest

för mellersta kärleken var det ikväll - så fina var de allihopa och duktiga på att sjunga !
De har duktiga fröknar som fixar och donar !
image141

Julltomte skulle han ju vara och när jag sa att ;
jag köper inte någon tomtedräkt utan du får nöja dig med en röd tröja, svarta byxor och tomteluva ,sen kan du ju ta mina renskinnsskor !
Så svarar grabben - men du mamma det är ju faktiskt inte någon MASKERAD jag ska på !
Men jag tror ändå att han var nöjd med resultatet även om han hade någon ide om att göra ett Bare Ass när han gick ut med lussetåget 
 Lyckades dock övertala sonen om att det inte var en så klok ide med tanke på vilken publik det skulle vara...
Det är alltså han med det vita skägget !
Lilla Kärleken var alldeles lyrisk - skrattade högt och kom till mig och viskade -Mamma han ser ju precis ut som riktiga tomten!
Och inte blev kvällen sämre av det fina lotteriet som klassföräldrarna ordnat - alla fick köpa lotter och gissa vad !?????
Vi vannn ......     image142

Första pris en fin frukt och godiskorg och sen ett pris till en fruktpåse !
Någon tyckte att vi skulle prova en triss eller nåt - förmodligen med tanke på vår Tur

 Till slut blev det lite A-lagshockey , SIK vann stort m 8- 4 ,det var kul och vi fick använda våra hockeytutor !
Kanske vi hamnar i TV t om för SVT var där och filmade...
I morgon bitti ska det skjutsas till Lussetåg...
Lilla strumpan ska ju va lucia också , Konsum kl 15.30 ca
Kom gärna och titta det är nog både stora och små Lucior, några tomtar och kanske en stjärngosse !

Kommentarer
Postat av: Anna

haha jag undrar vart han får allt ifrån..=) du jag har skrivit dig som referens på ett jobb jag sökt, jag berättar mer sen..=) tänkte ringa idag men du verkar ju upptagen!
vi ses snart!
kram

2007-12-13 @ 12:43:36
URL: http://norrlandsanna.blogg.se
Postat av: Maria

Men har du matjord i fickorna eller??? =) Behöver kanske inte ens lotta hos Mia på tisdag, du tar väl hem det åxå!!! Kram.

2007-12-13 @ 13:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0