dan före dan före dopparedagen

undrar om barn av idag fattar det där ? Finns det folk som äter dopp i grytan fortfarande ? Äter barn det ?
Inte mina i a f , vi har rationaliserat bort doppet , vi har rationaliserat bort en hel del...

Puben i går kväll ; duktig tjej som spelade och sjöng , bra stämning... men förresten vi började ju kvällen m lite tjejhockey Storumantjejerna vann cupen ! Grattis !
Sen var vi bjudna på Öppet-glögg-hus jättemysigt med god glögg, gott tilltugg och massor med trevligt folk , for rätt snart för vi hade lilla tjejen med oss.
Sen blev det pub m tjejkompisar - Kul kväll-
När jag kom hem var granen klädd  Ser ni grodan boll som hänger i blå/gula band mitt på granen, en examenspresent som hör till varje år att få hänga i granen - jag tycker inte att den hör dit , men barnen och mormor vill ha den där- vad gör man !?

Vi har en tr(ä)dition att ha årets fulaste gran hemma hos oss det bara är så - har alltid vart så - jag skyller inte på nån, men det är inte jag som hugger granen så jag tar inte på mig ansvaret att uppehålla den traditionen heller ...Vi håller den i år också , men den är faktiskt lite snyggare än vanligt ...  I dag har vi haft en skön dag , strosat på samhället, fikat på fiket, handlat lite, gjort pepparkakshus 
         Ksin N och lilla kärleken hjälper mellakillen att pynta- Mormor tittar på image160

Och nu har Abbe gjort scoobykola mums
Fadern och sönerna har lagt ut nät i dag och storkillen klev upp halv åtta och for ut på ismete han fick fem fina fiskar i dag , gav dem till farmor och farfar så jag hann inte se dem ... han ska ut i morgonbitti igen!

Kommentarer
Postat av: Lina

18 blir bra! Jag kan ringa dig imorgon eftermiddag när jag slutat jobba så kan vi prata lite mer..

2007-12-23 @ 00:49:14
URL: http://anill.blogg.se
Postat av: Monica

Hej på er. Vill önska er alla en riktigt God Jul. Hälsningar från mamma och pappa. Kramar till din mamma med :O) //Monica

2007-12-23 @ 14:35:04
Postat av: Linda

Fortfarande? Jag har just börjat lära mig tycka om dopp i grytan! =)

2007-12-23 @ 17:02:09
URL: http://linda1979.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0