Dagens husmorstips!

Låt alltid dammsugaren stå framme - när det kommer någon så kan du
A om det är stökigt och rörigt , säga att det ser ut just nu men jag ska precis dammsuga därför har jag plockat fram dammsugaren
B Är det inte så rörigt så säg då att ; Jag har just varit duktig och städat lite !

Min symaskin står framme just nu !
Min dotter sa när hennes byxor gick sönder att : Vi tar dem med på macken till Jocke !
Vadå ?sa jag
Jo men då kan han ju laga !svarade hon ....
Min symaskin står inte framme så ofta .... ( (fixar)Jocke jobbar som bilmekaniker i verkstan på vårt företag ...)

Tomorrow äre hockey f båda grabbarna - en här hemma så vi måste jobba och en i Åsele vi skulle ju vilja heja där oxå!
Sen kl 16 sitter vi i kyrkbänken och spanar på brud och brudgum! ska rapportera sen - kanske kan jag få till nån direktrapport från kyrkan - eller senare under kvällen vi får se !

Åver and aut twist an shaut!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

haha okej, tänkte just om mina systrar har lagt av med allt luciafirande, har inte hört nåt=)
desamma desamma! ha en trevlig lördagskväll!

2007-12-15 @ 19:08:57
URL: http://mortzell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0