känns lite...

down just nu ....
vet inte om jag ska skylla på vädret, eller nåt annat ???
ja ja blir bättre en annan dag ... Hoppas jag ; /

I fredags var det slut på hockeyskolan - skönt tycker vi nog alla f det är en intensiv vecka ! Somnade vid niotiden på kvällen helt slutkörd och í går fixade vi lite hemma ,
var ner till RA´s och visade O soffan jag önskar att vi kunde byta till oss.. 
fixade för bastu o badtunnemiddag hos Charkvännen i stensele
var på fiket o drack kaffe fick lite skvaller till livs ... våra dagar är räknade och fort kan det gå , vi ska nog njuta av det vi har just nu ... ja ja men det går ju bra ....
sen som sagt middag hos vännerna  helskönt , god mat ,gott vin , trevligt sällskap och skönt att bada balja en liten stund !
Det gör vi gärna om !
Idag röjde jag i Friggeboden allt som är kvar efter ombyggnaden i vintras, så nu har jag sopsäcksvis med saker att kasta, att bära till förrådet för förvaring och att ge bort !
Killarna gick på bio - Simpsons - har aldrig fattat vitsen med dessa figurer .... men man kan ju inte gilla allt , eller hur !
Nu ska vi snart i säng för i morgon börjar Alma dagis lite lugnt i veckan för vi ska vara hemma en del o fixa på lite ...

Ringde förresten barnomsorgen efter ett samtal med någon , vi började grunna på hur många flickor födda -03 som kan tänkas gå skola i Storuman .....
"Ja ha ja "sa Tjejen i luren, "tror du hon är ensam "
ja ,sa jag, jag vet i alla fall ingen annan så om du bara kan säga om det finns nån så får jag fortsätta klura på vem 
 
18 barn som förmodligen kommer att gå skola i Storuman var födda det året ....
Alma var enda tjejen i centrala Storuman !!!
Fatta!!! När vi äntligen får en tjej - då är hon själv ! Nu fanns det någon "relativt nyinflyttad" och kanske något bybarn som kan tänkas gå i Storuman men - jag menar- ensam tjej !!!
Nu vet man inte det är några år kvar men .....
Ja ja tur hon är ingen man sätter sig på i a f uppfostrad av två bröder !
Såååv gott !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0