Reflexion

Var på en föreläsning idag- i likhet med halva Storuman tror jag. Det är bra. Det var en tankeväckande föreläsning. Det handlade om att det man irriterar sig på hos andra, speglar en själv.
Att man - har rätt att irritera sig, ibland. Men att oftast när man irriterar sig på nåt nån annan gör eller säger, så speglar det nåt hos mig själv. Det var lite jobbigt. Att inse. Jag är inte den som går omkring och är irriterad. Kan i själva verket tycka att det är irriterande då folk bara är negativa, irriterade och retar sig på andra. Kan tycka. För jag kan vara likadan själv. Men vad säger det om mig ?
Och den människa som retar mig till vansinne - för det finns - två. För att vara ärlig. Två finns det som retar mig så jag, om jag inte tänker mig för beter mig som min farfars finnspets. Skäller och bjäbbar.
Hela tiden. Retar mig på att de överhuvudtaget andas samma luft som jag gör.
Hmmmm det här får jag tänka mer på.
Sen reflekterade jag även över hur lätt det kan vara att se andras sätt att vara, men mitt eget beteende ser jag inte alls. ( eller jo då men kanske inte med samma ögon som andra omkring mig gör)
Och jag funderar även över att jag säkert i mångas ögon är; högfärdig, barsk, nonchalant, inte lyssnar, tar för mig, låter o.s.v.
Jo då jag har de sidorna. Och jag vet om dem. Jag har fler negativa sidor.
Men jag vet om dem och det är, vad jag förstår positivt.

Men vet ni vad - jag har massor med positiva sidor. Jag ska bara plocka fram dem oftare - nästan jämt !
Men men som sagt sånt här sätter verkligen igång min tankeverksamet.
Så jag åkte på gymmet och fick cykla ur mig lite tänk.
Härliga tider !
Kanelbullens dag är det så naturligtvis blev det en eller två kanelbullar. Mums!

Barnen hade sån tur och fick middag hos värdens bästa farfar. Som är 80 år men pigg som få. Jag gillar min svärfar. Han är cool.
Jag vill också bli så cool när jag åldras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0