Fantastiskt !

Vilka förmågor vi har i kommunen. Det är en förmån att få bo och verka här - och att andas denna luft. Den verkar ju vara främjande för både det ena och det andra.
Jag vill Skicka ett stort grattis till Björn Ferry och naturligtvis hans hustru Heidi. De är fantastiska på många sätt och vis!

(bilden lånad från AlltomStoruman )



Sen har vi ju The One and Only  Ingemar Stenmark. Jag undrar om vi kan förstå vilken stjärna han var. Det är helt otroligt - tänk att fortfarande få pris fast man inte varit aktiv på länge. Jag är djupt Imponerad.

Men sen önskar jag verkligen att Anja Persson också fått pris. FÖr gjorde inte hon en bragd i när hon ena dagen kraschade i backen och ingen trodde på allvar att hon skulle ens kunna kliva upp.
Inte nog med att hon klev upp från kraschen och gick därifrån själv. Utan Hon laddade mentalt om och ställde sig i samma backe dagen efter- blåslagen och stukad- och körde hem en medalj.
Hon har min absoluta beundran - även hon !

Ja det finns ju fler idrottare från Storuman som är beundransvärda- det behöver inte vara de som det går bäst för- som vinner alla segrar - det kan lika gärna vara så att de som inte ger upp, som möter motgång efter mogtång, som strävar och tränar och tjurar sig fast i träningsdimman.
De som dag ut och dag in nöter på sin kropp i ur och skur i med och motgång... De är värda all beundran och all uppmintran.
Så till alla idrottare i Storumans Kommun - elit-blivande - och motionärer- Lycka till.
Jag tror på er ! 


Kommentarer
Postat av: A-E

Jag håller med dig.

2011-01-18 @ 21:43:32
URL: http://aehandmade.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0