Sverige leder

med 1-0 damernas OS-hockey.
Vi slötittar medans vi stickar sonen och jag - maken gör en insats i soffan med att bara umgås - det räcker gott.
Var ute med dottern på lite shopping i dag. Loppisar, möbelaffär, blomsteraffär och så tygaffären där hon hittade garn till en mössa. Åremössan tror jag den heter, ska jag nog kanske fixa.
Sonen blev sugen så han har börjat på en rosa halsduk. Vi ser väl om det blir en pannlapp i alla fall. De brukar kunna ledsna efter ett tag. Fast ibland är han ihärdig- just nu klagar han på stickningsträningsvärk.
Annars har maken varit i backen med sonen, storK är på äventyr med kompisar i skogskojan.
De ringde kl 08.10 i morse och frågade hur kallt det var. Enda morgonen jag får sova så väcker HAN - MIG. Typiskt.
Lilla K var på kalas, bowlingkalas idag. Jag hamnade på isladan och hade ett par uppgifter. Och det löste sig alltihopa till slut.
Men jag är inte pigg- surt men ganska förkylt. Men jag ska inte klaga - hoppas det ger sig, skulle inte vilja åka ner till mams nu i det här läget. Så jag hoppas på snabb bättring.
Men där i Umstan är det nog rätt "lugnt" inga stora förändringar. Det är inte så mycket som händer där nu, de väntar på den där röntgen som ska klargöra saker och ting. Jag måste säga att jag inte vet om jag vill att de ska förändra nånting. Det känns som det här läget är bra just nu. Jag är rädd för vad som ska hända när de börjar väcka, eller när de fattar beslut om op, eller om något läge förändras... Just nu så vet jag hur det är. Men jag håller alla tummar.

Nä nu är det bäst jag stickar på  -har lovat sonen en likadan mössa...
Hur var det nu; man ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0