Lucia-sista gången i år?

Nu har vi varit på luciafirande -igen - för fjärde gången sen förra tisdagen. Men nu är det nog ett år till nästa gång och nu har jag tankat fina luciakänsla för hela året av alla dessa fina charmiga fantastiska luciaungdomar.
Är så förundrad och imponerad över hur duktiga barnen är på att sjunga och uppträda. Mycket duktiga- de tar i ända från tårna och sjunger så rent och fint.
Det var verkligen fint. Lilla K var pepparkaksgumma- jag hade naturligtvis lämnat kameran hemma men skulle få tag på lite foton från DK hoppas jag. Om inte nån annan fotade också kanske...
Vi hade ordnat lite fika och lotterier så det blev väldigt trevlig.

Pepparkaksgumma - och tidigare var det stjärngosse, jag har nog aldrig sett henne som tärna eller lucia... eller ? Ja ja hon får välja själv. Och tycker det är roligt.

Sitter och tittar på hjältegalan. Det faller tårar hela tiden. Det är imponerande hur folk reagerar - olika på situationer, jag undrar hur jag själv skulle reagera? 

MellanK och Lilla K har suttit och diskuterat om att vara farmor, mormor, faster, moster... Då kom vi fram till att MellanK kan bli både morbror och farbror, samma sak med Stora K naturligtvis ! Men lilla K då ?!?!?!?!?
Hon kan ju bara bli faster .... Hur tänkte jag då ????
Faster låter ju så gammalt... jag får inte säga faster till min faster... hon brukar rätta mig - med ett litet leende :-)
Så nu är frågan... hur ska Lilla K kunna bli moster ? Vi måste nog adoptera en syster till henne - på distans, undrar om det finns såna ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0