Gräver och gräver

Det grävs både ute och inne på jobbet, maken är inte hemma än.
Det byts pumpar och stuvas om ute på planen men så får vi fräscha pumpar och så småningom pratas det om etanol.
Tänk att det här har planerats för i snart 1 och etthalvt år, tiden har gått så fort - nu är vi där !
Idag fick vi som sagt ner våra nya lösviktsgodisställ, vi hoppas hinna röra om lite där i morgon. Men som dagarna är nu så flyger tiden iväg.

För er som vill tjuvkika på loggan så finns den på nyaste annonsbladet

Jag tror det här blir bra !
Lilla K undrade vad vi höll på med på jobbet - hennes lättnad var stor när hon hörde att vi skulle ha kvar godis!

StorK planerar för nästa vecka, älgjakt, Laisok och det lite tråkigare uppdraget han ska igenom på onsdag.
MellanK flyter omkring mest hela tiden. Har varit på föräldramöte för hans skola ikväll- bra personal och bra elever verkar det vara, jag tror det där blir helt okej !
Lilla K har tillbringat kvällen m kusinerna, tur vi har dem !
Däremot verkar det bli dåligt väder på lördag i fjällen, vet inte om min svampexekursion måste flyttas fram ett tag...

Sen funderar jag lite på ...
Hur man kan tro att man kan skydda en annan människa från att begå sina egna misstag och lära av sina egna upplevelser
Varför man ibland är så principfast, bara för att- och om jag förbjuder ... blir det inte lite mer lockande att göra saker då ?
Varför får man inte gå kurs i föräldraskap innan man blir förälder och vem sätter nivåerna, ribborna, vem säger att du gör rätt och du gör fel.
Och kommer jag någonsin att lära mig öppna munnen i tid ? Eller stänga densamma i tid ;-)
Hur lätt är det för ungarna att lära sig hålla sams när inte ens vuxna människor kan göra det ...
Hur länge ska man tjata innan gränsen är nådd ? När ska jag tillåta att det går vidare ???
Varför är det så många som inte inser sina egna begränsningar och bara ser andras fel och brister

Hur kan en kärlek så gränslös som den man känner för sina barn egentligen bara finnas där ?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0