Filosofen

Saffran är mer värt än guld , säger MellanK medans han sitter hos mig och gör läxa...
Mmmm säger jag
Varför handlar man inte med saffran då ??? säger han
MMmmmm nej men det finns väl inte så mycket saffran, det är väl det som gör att det är värt mycket pengar svarar jag långt inne i mina uppgifter.
Du förstår att det som det finns lite av här i världen det är unikt och därigenom blir det värt en hel del pengar, fortsätter jag förklara
Jaha säger han efter en stund det betyder att om mitt finger är värt en miljon så kan jag sälja det för en miljon om nån vill köpa - för det finns bara ett pekfinger som mitt ...
Mmmm jaa precis så är det svarar jag .
Men då provar vi sälja mitt finger säger han.
Ja  okej, säger jag - kan vi väl göra , tradera, blocket jo det går bra, men säger jag - vad gör du om nån vill köpa ditt finger då ???
Säljer förstås - hugger av det , för en miljon kan man göra mycket !!! svarar innovatören MellanK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0