lights out

Jo jo så kan det gå - domaren hade aldrig varit med om dess like under sina tio år  som hockeydomare
Storkillens lag spelade match igår mot Vilhelmina - spännande värre var det - jag hade fått stränga order om att inte skrika och skämma ut honom - igen - jag förstår inte att han tror att jag kan trotsa naturlagarna...

Men när jag talade om för honom att jag skulle nog sitta i sekretariatet så fick jag nästa order - om jag skulle spela låten m Gullan Bornemark " Var är Oskar " skulle jag måsta köpa en skoter åt honom som straff ????!!! Han tror det han !! Men det kunde han glömma - jag gjorde varken eller - men när strömmen gick 6 minuter in i tredje spännande perioden så hade jag tydligen stängt lyset så han var utskämd - hursom ...
Matchen blåstes av och Storuman tilldömdes segern m 4-1 !

Allt löser sig !
Storkillarna bäddades i köket framför varma kaminen på köksgolvet, fikat värmdes på gasolplatta och vi kröp isäng - då kom strömmen. Man är riktigt beroende av strömmen det märker man såna gånger !!!
När vi åkte hem sp var det alldeles svart överallt.

Lilla K och mellanK fick sin andra svinspruta igår vilket renderade i en riktigt febervarm lilla K inatt - så hon är hemma idag. Hon var så ledsen kl 04.00  när hon förstod att hon inte skulle få vara med på storsjung i kyrkan ! 

Idag är det -23 g kallt - jag fryser och nyser och snyter - en riktig förkylning verkar ha fastnat på mig.
Snart får jag åka till hockeykiosken och städa - det gick ju inte göra igår i mörker utan varmvatten...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0