GPS

Maken har införskaffat en sån där nymodernitet, som ska visa var i skogen han har hunden , hunden ska kunna ringa upp husse och tala om att han skäller älg vid tex långhalshmyra´ så att husse bara kan komma och panga ner ekipaget... Nu är det ju så att finns det nån teknikanalfabet på jorden så är det maken - utan motsvarighet!
Men tydligen så har han begripit sig på den här tingen...än så länge ;-) Beror väl på vad den används till !?



Har idag njutit av en långsöndag, tillbakavridningen av klockan var skön !
Lilla K och jag hamnade på älgjakt, jag m storkillen och hon m pappan.

Jag  fick känna lite älgpuls och imponeras av sonen som m hjälp av kompass och erfarenhet hittar rätt bra i skogen och kan en hel del om det här m älgjakt trots sin ringa ålder och vi fick gå , smyga och springa lite , hoppa över en bäck ( jag hade vissa svårigheter m med lite peppning av sonen så fixade jag även det !) Vi fick krypa och försöka smyga oss på en älg som kommit mellan oss och ståndskallet , men tyvärr - jaktgudinnan är icket med oss ! Älgen hade sprungit 40 meter från jaktkojan men ingen som fick ett skott på den ...
Vackert väder var det också !






Det var sä härligt ute, myrarna var ganska frusna och gick bra att går över, det var inte nån snö och sol och klart!
Det blåste en hel del bara , kanske en av anledningarna t att älgen vi smög på drog iväg innan vi fick komma för nära...



En gammal lada som lutade mot en backe - sonen ville in , fast man såg rakt igenom och det var tomt !

Lilla K var på stallet och fick prova på att rida utan sadel , att longeras, och att balansrida ! Jättekul förutom at det var så mörkt när hästarna skulle tas in i stallet så hästen såg inte lilla K och hon fick sin lilla fot strl 29 under ca 800 kg hästs fot ... Ont gjorde det - man såg hästskoavtrycket på skon sen , men det gick bra !





Föräldrarna fick hjälpa till och leda hästen med sitt barn på ikväll - det gick bra - för både mig och lilla K

Sen blev det middag efter lite jobb på macken, så nu ska vi tvagas inför Måndag !

Kommentarer
Postat av: Lina

800 kg? Vilken bjässe till häst! ;-)

2008-10-26 @ 22:22:37
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: ÅM

Jag tänkte samma tanke som Lina =) Hoppas foten återhämtar sig, det gör ju SÅ ont å bli trampad.

2008-10-27 @ 07:38:45
URL: http://ronnvik.blogspot.com
Postat av: Stannapanna

okej då men det kändes nog så - lät det som ;-))

2008-10-27 @ 07:39:49
URL: http://ludvigssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0