Lotta på Blå Vägen

oj oj oj ....

Tävling hela förmiddagen på röbroplan Trevligt arrangemang !!!

Storkillen var med i 60 m och längdhopp, blev 4 på springning och 3 på längdhopp, Mellankillen blev 3 i 60 meter och 1 i längdhopp... duktiga ungar - stolt mamma - och så den lilla då ....
Vad ska man säga ...

Hon har varit heltaggad ,tränat lite m tränare på söndagar , haft jättekul och längtat....
Hon var lite skeptisk när det började med 60 meter men jag körde fröken Karins stil
Du kan ! Jag vet att du kan ! Grina inte nu! Skärp till dig !
Och hon ställde upp... Vännen från Stensele stog vid målet så lilla K visste var hon skulle springa ....
Startern sa Klara , Färdiga, Gå - och så small startskottet...
Lilla K sprang - och sprang det fortaste hon kunde - i 20 meter - sen vek hon av från banan och in på gräsplanen och skrek ; Jag vill inte , jag vill inte ..... Tårarna sprutade och hon bara skrek och sprang ....
Jag skrattade så jag grät....

Sen torkade hon tårarna, fikade lite, så  sa jag; nu är det dax för längdhopp!

Japp sa hon glad i hågen, traskade iväg till längdhoppsgropen och ställde upp sig; men när P ropade upp dem och talade om vad de skulle göra så började hon tveka.....
Hon ville inte stå först, så hon fick starta sist....
Inte var det någe bättre ...
När det var hennes tur stog hon med fingret i munnen och klagade ... jag vill inte ... jag peppade på samma vis , du kan kom igen jag springer med dig.....
Hon tvekade och klagade
Så jag tog henne i armen ,sprang och tog tag i båda armarna på henne och kastade henne i längdhoppsgropen ......
Hur bra var det på en skala .....
Nu skrek hon som en värsta siren och sprang upp för slänten och tjurade
Jag gick därifrån !

Men jag vann grenen kast med liten K
Jagär stolt över henne också ! Hon har humör ! Det kan vara bra ! Sen vill hon vara snäll .... men ......

När vi sen var på Handelsträdgården  ( hur bra är det då m pollenallergi ???) och köpte blommor så träffade hon en kompis som hon skulle vara snäll och ge en slant .... Jag såg det aldrig , visste inte ens att hon hade så mycket pengar i börsen ... Men Anill  kom och viskade att hon skulle vara snäll och ge bort en slant och hade slitit upp en hundring .... 
När jag gick till kompisens föräldrar för att berätta vad som hänt och be att få igen den så skrek hon igen som en stucken Inte ledsen då utan bara ARG .....

Vad gör man ???


 

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag gillar lilla K skarpt! Det känns som om hon är lite lik mig, speciellt när jag var liten. Har bilder där jag nästan sliter mitt hår av ilska. Och lillgammal och klok som bara den är hon. Hon kommer gå långt!

2008-06-06 @ 20:29:41
URL: http://anill.blogg.se/
Postat av: Mor

Haha...! Som mamma till Lina kan jag bara hålla med!!! :-)

2008-06-06 @ 22:51:27
Postat av: ÅM

Haha, ja barn är underbara. Tur att Lina hade ögonen med sig ;o)

2008-06-07 @ 08:34:22
Postat av: Anonym

hejsan

hur čr lčget vi skall ut pš en cukeltur och bada och sola

hćlsa alla kram fršn Mamma

2008-06-08 @ 11:34:20
Postat av: Maria

http://www.vk.se/Article.jsp?article=194103&category=390

Haha, dom har skrivit om lilla K ;)

2008-06-09 @ 10:18:51
URL: http://mejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0