Tipp tapp

här har inte hänt mycket på hemmafronten för mig idag...
Maken har knogat på desto mer, han har åkt m skräp, hämtat lilla K´s prylar i stugan, fixat och donat - och jag då ???

Jag har varit på U14 hockey i Skelleftehamn m ett decimerat lag som kämpade och spelade kanonbra - första två perioderna, sen orkade inte riktigt benen och då tog skallen slut också ... Är man 12 man + målis så ...
De förlorade m 5-2 men som sagt, de förlorade m en tapper insats!
Och jag fick se hockey från nära håll , det var en ledare så vi tre föräldrar fick vara med i båset som hjälpande händer...
Vi fick skrika också fast vi var oroliga att man inte fick det , det är ju det vi är bra på ?! Vi skäller inte -vi peppar!

Så vid hemkomsten är man rätt mör trots att min insats på hockeyn var VÄLDIGT liten, så messade spinninginstruktören och beordrade ut mig på pass...
Bra taktik tycker jag ! Jag åkte och är jätteglad över det , sen att jag fick inviga mitt nya duschrum var bara kronan på verket !

Nu kan jag sova lugnt - innan dan före dan före dopparedan tar vid...

Förresten i morgon kväll är det hockey igen - match hemma mellan U14 och Arvidsjaur, välkomna dit , jag ska inte stå bredvid och gapa och skrika - jag ska krama mick - speaker som det ser ut, skönt för övriga publiken antar jag ...
Välkommen dit kl 18 !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0