Roligt

....måste erkänna att lite roligt är det när folk uppskattar min krönika... trots allt svammel....
Och lite roligt är det att ni är så många som läser här.... trots svammel
Nog talat om det !

Var på föräldramöte i kväll för storkillen , de går ju 6an så då ska det planeras för skolresa, det som var fantastiskt var att så många föräldrar kom ... var bara 4 barn som inte var representerade där....
Mycket surr och svammel -och fnitter- var det ! Bra lärare har ungarna ! Helt klart !
Och roligt att se hur surret går i klassrummet - undrar om ungarna har samma talförmåga som sina barn inte då MIN unge men kanske andras ....

Sen har det vart städning och LETA , tänk samma vartenda år nog är yxan borta som ska med på jakten på måndag , och var är regnkläderna , visst hade jag en egen Hunter ( jaktkniv) oj då hur har den hamnat i frysboxen , yxan var är den nu då ? i potatislandet - blöt och rutten ... Var är jaktammunitionen , hur har den hamnat bakom makens socklåda ???
Vem ska ta den här skjortan är den din eller min ? Kan jag ta den här säcken ? Hoppsan här är visst telefonen som du tappade i fjol !?
Vem köper fläsket och korven , jamenvisst då fixar du batterierna ?!
Nu springer dessutom storkillen med med en egen packning och letar kokkärl och vantar ...
Nej tänk ändå om det vore måndagmorgon kl 06.00 så vi är på väg ut i kylan och fukten bland thailländare som plockar bär och kokar ris ....

Imorgon är det fredag och både jag och lilla K ska bli fina i håret , de andra tre är redan fixade !? Snygga som värsta .... vet inte vad ...Vi ska också uppvakta nån som fyller år ! Hipp Hurra även för jobbarkompisen som firade födelsedag idag !



Kommentarer
Postat av: ÅM

Tänk att det alltid ska vara samma kaos inför jakten, varje år!! Min man springer runt som en yr höna och letar och skäller... för det måste ju vara jag som gömt alla hans grejer, eller?? Haha, bara att ta det med en nypa salt och längta till måndag morgon då han gett sig iväg och lugnet har lagt sig på gården igen ;o)

2008-08-29 @ 10:46:06
URL: http://ronnvik.blogspot.com
Postat av: Stannapanna

Ha ha precis så är det , med skillnad att vi är fler i vårt hus som skyller på varann ;-))

2008-08-29 @ 11:39:42
URL: http://ludvigssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0