Igår....

Var jag som sagt ganska trött, har så svårt att ta mig isäng på kvällarna men .....
Jag hade på mig en stegräknare för första gången i mitt liv i går, så nu ska jag ha lite koll tänkte jag.....
Såg lite hockey, åt lite lunch m min syster, gick en promenad, och lånade en liten kompis......

           (storsteggens mysa lånad bildfr vovve.net)

Inte då precis den här men en ungefär likadan, vilken snygging jag fick förmånen att ta hem , hon hälsade på mig en stund , sen gick vi hem t en vän och fick paltmiddag , mums , så efter maten tog vi oss vidare ner till Hermelinskullarna där det var hundträning, lydnad och kanske ska så småningom tränas lite agility, jag vet inte ...
Vi tittade bara på i alla fall.....
Men det var fyra hundar och deras ägare, och vad roligt att se att det ger resultat , bara på den halvtimme vi satt där!
Måste åka dit och titta fler gånger , OM jag så småningom ska  bära till är de nog bäst jag tar in lite kunskap !
Tror att tikens adoptivmatte håller med ?!?!?! ;-))

Lilla tjejen har sovit borta och då ville mellankillen också sova hos kompis i natt, så vi har varit utan barn .....
Lite konstigt det känns när man är van att alltid ha minst EN hemma .....

Sen lämnar jag det ämnet....

Ska snart ner på ladan och tejpa om hockeykillen som har skavsår på handen där han skar sig i somras, han klagar på att han inte har riktigt kraft i handen heller , eller tummen är det nog som spökar, men det kommer väl , skulle ha köpt en sån där boll som man kan träna handen med .....

Kommentarer
Postat av: LinjalenAnna

Frk Alii tittade lååångt efter er när ni gick. Men hon låg lugnt och stilla kvar på sin plats (duktig flicka). Du skulle tagit dig mod till att träna med henne - hon har en riktig motor att stävja! Skytte ikväll kl 18 på banan, sedan hundträning!

2008-08-07 @ 09:27:18
URL: http://www.linjalen.com/annasblogg
Postat av: Monica

Halloj, kolla din mail.... du har bilder där som utlovat!! Bättre sent än aldrig ;O)

T skar sig också i tummen för ett par år sedan. Han tappade kraften efter det så ex när han använder en skruvmejsel numera så är det med vänster hand. I o för sig praktiskt att bli tvingad att lära sig använda vänster hand lika mycket som höger...

2008-08-07 @ 10:39:27
Postat av: Frk Aliis matte

Hoppsan hejsan! Så kul att Alii blev hundnappad OCH att hon behagade visa sig från sin bättre sida :) Precis som Anna skriver så har hon en riktig motor, kan de va en turbo eller en V8 (jag är inte så bra på motorer som du ser). Var inte rädd för att inte kunna... Det är så hela tiden och man lär sig ngt nytt varje dag... Sen är ju hundarna helt olika i sina personligheter. Mina tidigare border collies var totalt olika varandra och nu bnär vi har Alii är det en tredje variant. Som sagt, våga prova för det är så himla kul. kan aldrig tänka mig ett liv utan. Just nu är vi i huvudstaden, provade på att falla fritt igår (80 m, det du!!!) På lö väntar dop o hemfärd, längtar som du förstår efter min vilding ;) Kram på dig....

2008-08-07 @ 19:39:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0