Lotta på bråkmakargatan

släng dig i väggen...
 vad sägs om det här :
Lilla kärleken 4 1/2 år ligger och kan inte sova , under jullovet har hon vant sig vid att antingen sova i mammas säng eller i mormors, så ikväll när hon skulle sova så var det alla möjliga anledningar till att inte kunna sova; det var för varmt, det var för mörkt, skivan var slut, det går bara inte sova, storebror har provat att läsa en stund men inget gör henne trött och sugen på att lägga igen locken på de blå...
Till slut står hon i trappen igen och säger ; jag var så kissnödig - å jag bara råkade kissa i sängen...
Men säger jag du har ju sprungit upp och ner hann du inte gå på toaletten ?
Näeej .. säger hon med skakig röst och stora krokodiltårar
- när vi kommer upp visar det sig att underbyxorna är torra ( hon har haft de hela kvällen) men det är riktigt blött i sängen , jag säger med lite skärpa ; Men Lilla vän har du tagit av dig trosorna för att kissa i sängen så du ska få sova hos mamma ????
Då tittar hon ARGT på mig, pekar mot dörren och säger ; GÅ UT UR MITT RUM !!!
AHHRG vad göra - bäddar om och hoppas hon somnar !
Gott slut på er och ladda för ett Gott Nytt Oxå !

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh vad dom är lika! nästan kusligt =)

2007-12-31 @ 11:36:33
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0