Häftig

helg har det varit ...

Fredagkväll for vi på skjutbanan efter maten m fam Evertsson och tränade lite hagelskytte på lerduvor för att på

Lördag morgon kl 06,25 åkte jag och Stina ut m Kompisen och hennes hund på fjället för det var den efterlängtade (av vissa) fågeljaktspremiären För första gången fick jag följa med och se på hur den jakten går till
 Otroligt spännande med den duktiga lilla pointertiken Rally som jobbade på otroligt bra i Tjockdimma och regn ! Flera ripor stötte vi på som Rally stog för och pekade ut åt oss , hon "avancerade  så de flög upp och Stina fick panga två , jag lossade några skott , men hade inte riktigt lika tur , så det blev tre ripor allt som allt .
Riktigt roligt var det trots det dåliga vädret det vill jag göra fler gånger ... och nån gång i mitt nästa liv så kan det bli nån sorts stående fågelhund !
Tack för en trevlig jaktdag !

image43

Åkte hem och sov ngra timmar föra att sen gå över på 40-årskalas f "Glömma" De hade säkert trevligt , jag kom över ca 18 och åt middag Födelsedagsbarnet och festfixaren somnade vid 18,30 men de andra fortsatte festen så det var nog bra !
Jag gick vidare till fest m charkvännen hos hennes jobbarkompis där var det ngra styckna som hade riktigt trevligt så där stannade jag , följde med till Sandsele på dans och hade RIKTIGT skoj ! Tack !

I morse var man lite sliten men det ska v vara så ...
Åkte ner t Stensele på kaffe och sen åkte vi ut i skogen m valparna Okke tog gamtiken och gick ut på Surnäsberget vid 14 - där står hon fortfarande nu och skäller älg !

Okke, Alma på pappas axlar och jag smög på ståndskallet och fick se älgen och hunden på bra nära håll - det är mäktigt !
Sen ikväll tog Okke o lillebror mobilen och skulle smyga på ståndskallet igen för att få fast hunden , men älgen och hunden flyttade på sig ungarna följde efter jag och Alma satt i bilen och väntade och väntade och väntade och till slut ringde killarna - mobilbatteriet tog slut - lite pirrigt blev det eftersom de inte riktigt visste var de var och det började mörkna så sakteliga ...
Som tur var kom de ut på vägen till slut ...
nu lockar sängen och o morgon är det jobb

Klart slut

Kommentarer
Postat av: Stannapanna

Nu är hunden tillbakas !

2007-08-26 @ 21:22:06
Postat av: Maria

Låter som en alles underbar helg, tur att det blir jobb igen så du hinner vila upp dig lite =)

2007-08-27 @ 12:07:46
URL: http://mejan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0