skvallerbyttor

gillar jag INTE ! Så sluta viska M och L ;0)) Har inte hunnit nåt idag , eftersom det vart fullt upp så "Loppisfyndet del 2" blir i morgon bitti!  Det har fyra ben i alla fall !!!

Fullt upp med sommarschema, personalmötesplanering, månadsavslut  m. m
Åkte en snabbis t  Stensele efter jobbet , mest för att mitt dåliga samvete skulle ta en paus, har  inte gjort nåt på en vecka , skyller på förkylning och begynnande allergi men nu blir det nya tag, det här håller inte ...

Åkte ut till pärlan Avasund där storkillens klass tältar i militärtält , det är så fint där , lite schabbigt men härligt att vara ute i kväll, sol, bad, bastu, brännboll, gissningstävling och korvgrillning bl annat ...
Maken ska också övernatta där, gissar att det blir lite sömn...  
Men jag har en sängkompis i alla fall, en mysig gosig en som slänger armen om mig i sömnen och sparkar mig i magen lite lätt.... myyyys!!!

Lilla kärleken hälsade på morbror Nobbe i helgen - han höll på måla på altanen ,som min syster skrapat , så lilla kärleken stog en lång stund och tittade med stora ögon på vad han gjorde....
Till slut var hon bara tvungen att fråga
-Vad gör du Nobbe ???
- Jag målar ! svarade svågern....
-Varför då ? kom den oundvikliga följdfrågan för en femåring .
- Ja för att jag måste måla på verandan nu ,svarade svågern lite lätt avmätt
lilla K hade funderat en bra stund innan hon utbrast
- Nu vet jag varför du måste måla !!!
-Färgen har ju ramlat ner !

Good night over and out !






Kommentarer
Postat av: Linda

2008-06-03 @ 08:47:36
Postat av: Linda

Fyra ben? Jag som har legat vaken i natt och kommit fram till att det är en spinnrock... men nu gissar jag på....ett fint litet bord. Så de så.

2008-06-03 @ 08:48:37
Postat av: Stannapanna

Hmmm spinnrock har jag- i förrådet, får inte plats ,med den så - Nej ingen spinnrock , bord ? jaha ja ..... ja ja vi får väl se ;-)

2008-06-03 @ 10:44:41
URL: http://ludvigssons.blogg.se/
Postat av: Linda

Dumma... ;)

2008-06-03 @ 11:30:59
Postat av: lisa

du skriver att du inte gillar skvallerbyttor,men man läser titt om tätt hur du å dina "vänner" skvallrar vid fikat så jag förstår inte...sen funderar vi om dina "vänner" tycker om att du skriver om dom.vad ni äter,vad ni gör,ja det är ju inte heller svårt att lista ut te.x vem frissan o murarn är!!!!plus alla andra framför allt din make,vet han vad du skriver å samtycker?vilka som är på ditt jobb vill dom bli skrivna om ??? sen dom stackars oskyldiga barnen huvva

2008-06-03 @ 21:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0