Det är ju alldeles ...

Jag ska väl inte vara förvånad ?
Dagen har förflutit , barnen åt lunch m Norrlandsanna  och fick tillbringa en stund m henne på tu man hand ! Trevligt hade de haft ! Tack tjejen, vet inte om de sa det !

Sen har vi storkillen - en skön lirare i de flesta fall men ibland blir jag galen...
I somras glömde han mobiltelefonen ute i regnet en helg när vi var borta så den blev kaputt - han har nu en gammal Nokia som han får bruka ...
I höstas gick han själv ut m hunden i skogen för att få tag i en älg.. det blev ingen älg däremot tappade han  bort farfars jaktradio förmodligen i en bäck han hoppade över ...
och idag - idag så bar han ut isborren på isen med hjälp av den inte ens ett dygn gamla flytoverallen - alltså han skar sönder overallen på benet på flera ställen ....
Jag blir galen - så nu får han betala en del av självrisken på en ny overall ... sträng mamma - ja jag vet inte ..

I kväll efter den goda fiskmiddagen så somnade jag på soffan en stund, sen tog mor, lilla A och jag en promenad ner till Storhälla där det var skotertävling - vi såg en stund tills vi började frysa och ville hem.
Tur var det för jag hann bara kasta mig i soffhörnet så ringer H från macken och sa bara : Jag behöver hjälp!
När jag kom instörtande hade hon kö från mjölkdisken, så vi fick sälja lite korv och hamburgare!

I morgon bär det iväg ner t Lycksele storkillen ska spela hockey och jag hoppas hinna på en eller annan affär ..

C Ya all folks

Kommentarer
Postat av: Monica

Halloj, sitter här på jobbet och kollar om du har uppdaterat din blogg..... väntar ivrigt på vad som händer i Storuman. Hoppas att julen var bra och att ni får ett riktigt GOTT NYTT ÅR!
Hej svejs från ett Märsta med sol och ´+5. Längtar efter SNÖ!!!!!!!!

2007-12-30 @ 14:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0