månader, dagar, timmar

Ja - så är den här igen - den fantastiska våren. Hoppades den skulle stanna ett tag, men det verkar som den rusar på och vill komma fram till sommar så fort som möjligt.
Första grillningen i helgen, utemöblerna framme, skotern... ja den är på väg bort.
Har haft en kalashelg i alla fall. After work med fina mysig goa brudar i fredags. Satt så länge så frukosten blev framdukad innan vi drog hemöver. Varit ute med dottern och en av de finaste vännerna på fika/fiske/utetur, ingen fisk, knaggligt med sol men fika och ute var vi. Skön dag. Idag har jag försökt läsa, skriva, knåpa. Och samtidigt fånga lite solljus på min bleka nuna. Värme, flugor, sol, Skola, rapport, jobb. Allt flyter på. Jobbar halvtid på  macken, halvtid just nu på annat ställe samt pluggar halvtid.
Ungarna lever livet, spanar på bäver, cyklar, njuter av våren, solen, väntar på jakttider, lov, sommarjobb.
Tänk att tiden rusar på - gäller att njuta av livet, fånga dagen, göra roliga saker, viktiga saker, bra saker. Gäller att fatta kloka beslut, leva efter sina egna viktiga ambitioner, attityder och värderingar.
Jag är glad, att jag har börjat välja. Välja vad jag vill göra och med vem, hur och när. Det gör livet så mycket roligare, skapar så mycket mer efter vägen. Möten, ögonblick, minnen, värme, insikter, infall, drömmar.
Just nu har vi nedräkning dottern och jag efter ett sånt möte, minne, ögonblick fånga-dagen-chans.
Vi ska till London. Med vänner, ska bli så spännande. Vi räknar - om tio dagar drar vi.
Mme Tussauds, dubbeldeckare, shopping, Big Ben, afternoontea, publunch, fish&chips och mycket mycket mer. I dagarna tre.
Resa - en del av livet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0