Tenta i arbetsrätt

Jag fixade den! Tentan som jag gruvat för i hur länge som helst känns det som. Som hängt över mig så jag har inte kopplat bort den många kvällar. Men jag har gjort den och jag fixade den. Då är det bara den rapporten på trettio sidor kvar. Trettio sidor förutom källförteckning, inledning, syfte, metod, bilagor o.s.v.
Men det ska jag väl fixa om jag fixat allt hittills. Två vg och ett g så här långt. Känner mig mer än nöjd. (Självskryt jag vet - men om ni kunde se hur jag klappar mig själv på axeln så skulle ni se min - lite förvånade glädje över att jag faktiskt kan???!!!) Om jag nu kunde få stöka bort rapportskrivningen inom en snar framtid så skulle jag kunna ta sommarledigt från studierna och koncentrera mig mer på allt annat - jobbet (där är jag hur som rätt koncentrerad oftast men - skönt om man bara kan fokusera på det ;-) ), skitungarna här hemma ;-) djuren, huset och allt annat som jag vill göra.
 
På måndag ska jag i alla fall få åka på äventyr. Därför sitter jag på jobbet just nu och stökar undan måstegöra. Äventyret ska bli som spännande tycker jag. Med en god vän. Jag tror jag längtar lika mycket som goda vännen :-D Ska ta med mig en liten kompis också. WWWiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!
 
Liten kärlek är i Tärnaby och spelar med blåsorkestern, Stor-Nila ska de genomföra tre föreställningar på om jag förstod det rätt. Duktiga är dem! I slutet av maj blir det Umeå för blåsis och en stor orkester med massa ungdomar bland annat som ska spela ihop. Jag hoppas kunna åka dit och lyssna. Spännande.
 
Storkillarna var och körde skoter igår - 9 Maj och de körde upp på jonken och fotade. Härligt är det - även om jag snart börjar önska lite värme och grönska. En god vän sa igår - titta ut så ser ni flera nyanser av brunt. Jag håller med - längtar till lite grönt. Även om allergin kan lura bakom hörnet fast jag - precis som i fjol dricker tallbarrsvatten. Håll tummarna!
 
Annars så är allt okej, har haft tankarna hos en av mina fina vänner med familj de senaste dagarna som inte varit i nån trevlig situation, alla tankar och all kärlek som finns hoppas jag de känner mitt i all sorg och stök.

En sån situation när man inser att livet är kort, att vi så ofta säger - stanna upp och njut i morgon kan det vara försent. Så nu säger vi det igen. Ta vara på, älska, njut, lyssna, känn, må bra, och bara va.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0