Växjö - Storuman Tur och retur

Torsdagmorgon klockan väldigt tidigt blev det avfärd till Umeå för att åka till Växjö och universitetet. Fick med mig en ny bekantskap. Trevligt var det att äntligen träffas vi har ju som bara använt telefonen och mailen hittills. Fick kändisspotta på Bromma och Växjö flygplats. Nanne, Magnus Krepper och Soran Ismael fick vi se. Även om jag inte riktigt kände igen de två sistnämnda. Google är bra ;-)
Föredrag och samtalsteknik stod på schemat. Det gick bra. Nervös var jag i massor men jag fick bra kritik, känns som jag kan använda mig av det om jag bara kan lära mig.
Nu är det dax för ny kurs, en kurs som känns oöverstigelig. Men det är bara att spotta i nävarna och ta nya tag.
Goda middagar, trevliga människor (de flesta - finns någon som tar upp lite väl mycket tid från det som känns viktigt..) Och intressanta föreläsningar.
Såg melodifestivalen på O´learys på Centralen, rätt okej ändå även om inte min låt vann.
Nattåget hem och landade vid frukostbordet med resten av familjen, förutom storkillen som var ute på äventyr.
Fick se Ferry ta sitt andra guld för helgen och sin tredje medalj. Så skoj! Sen somnade jag. Tyckte att världen gungade så jag la mig ner  och sov - det är nog baksidan av att åka så mycket tåg.
Har hunnit med att uppvakta systerdottern på hennes nittonårsdag. Som vi är glada att få fira med henne.
Hann med mera födelsedagsfirande på den här korta helgdagen.
(Var naturligtvis inte kort men känns så när man kommer hem tidigt efter en natts resande.)
Nu laddar jag för ny arbetsvecka, med arbete, möten och plugg.
 
Ha he gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0