Lite ledsen - ibland!

Hade en rätt skön dag igår - frukostmöte med givande diskussioner - härligt!
Ommöblering och hårt arbetande tankeverksamhet på jobbet - men fantastiskt vad det blev bra! (tycker jag i alla fall ;-) Lunchfika och umgänge med syster och systerdotter. Så skönt att få umgås en liten stund! Jag verkligen älskar min syster! (vilket jag inte skulle ha erkänt för 30!? år sen ;-) )
God lyxmiddag med maken och dottern - de övriga familjemedlemmarna hade rymt sin kos så vi blev "bara" tre till bordet - framför tv´n. Inte ofta men det händer att det blir tv-middag. Mys!
Mellanbarnet var ute och fiskade och äldsta barnet hade packat sin ryggsäck, vallat skidor och åkt iväg på fjälltur med skolan. Ska bli spännande att höra hur det gick. Är inte lätt att packa och planera mat och kläder för utevistelse i tre dagar (och två nätter). Och det är i det här fallet inte lätt att vara snart arton år, kille och hungrig nästan jämt ;-) Mycket mat blev det i säcken - och mindre med kläder. Undrar om han tog med toapapper - och tandborste. Minns den gången en nära bekant till mig under en fest fick erkänna att H på fjällturen i mörkret i tältet tagit fel på tandkrämen och idominet när H hade gångsår mellan skinkorna. Kan se framför mig hur H likt gråben och hjulben "rullade" fram i fjällnatten och gnuggade rumpan mot mossa och sten... Huuuuuu.....Ooooooont... ;-)
 
Fortsättningen på gårdagen - jag skjutsade dottern till favorithästen en stund, åkte iväg och handlade en sväng- och det var där - och då - som tårarna kom en stund. Ibland tänker jag på det som hänt, kan vara en flyktig tanke - som den här gången swampsoccern som rann genom hjärnan, då kommer det - det som hände för ca 9 månader sen - och då kommer tårarna rinnande. Ledsen men enormt tacksam ändå. Konstigt blandade känslor.
 
I alla fall så kändes det skönt att efter handlingen åka hem till köket och köra ner nävarna i en riktig bulldeg. Knåda och kavla sockra och grädda. Bullar blev det - och kakor.
Lite sämre sen att avloppet började tätta till så jag tordes inte riktigt diska och tvätta - det får jag göra sen.
Idag. Typ.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram från Mamma.

2014-04-04 @ 08:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0