Snöflingor i luften!

Sist jag skrev fick ni varma långa sommarkramar, nu flyger snöflingorna omkring i luften. Kände att jag måste skriva lite, är så mycket jag vill ha kvar i mitt minne som händer just nu.
 
Eller - inte just just nu, men nu mitt i livet. Jag har - sen sist, börjat studera, läser ett program i Växjö på universitetet som heter Ledarskap och organisation. Är så spännande och roligt så jag vill inte missa en minut. Enda nackdelen är avståndet inlusive att det är träff en gång i månaden- I fyra år. Det blir mycket resande, tåg, flyg, buss, bil.Jag läser på halvtid så jag jobbar också som vanligt. Men försöker, försöker väldigt hårt, att dra ner på andra uppdrag. Eller kanske inte uppdragen i sig, men jag har väldigt lätt att säga - det fixar jag! Det går fort! Och sen sitter jag med massa uppgifter att göra på lite och ingen tid alls. Och jobbet - det är så roligt att jobba också! Jag skojar inte. Inspiration i massor. Och lite tid. Men jag bevisade för mig själv och mina kurskamrater att jag kan fokusera och har hög stressfaktor, då jag kom på tredje plats av femtio pers när vi hade en tävling. Jag vann en chokladbit och kände mig rätt nöjd. Tills jag tänkte efter - det kanske inte EGENTLIGEN är positivt att jag fixade den där tävlingen... det kanske talar om nåt som jag borde förstå... Men jag tar det positivt. Tror jag ;-)
 Och fokuserar på nästa uppdrag eller uppgift.
Och annars så håller barnen på med sitt, skola, träningar, nöjen och massa annat. Mamsen är på utlandet och kommer hem i veckan efter en månad på bortaplan. Vi längtar massor!
Har ju passerat en älgjaktsperiod, jag har nog aldrig någonsin jagat så lite som i år, har ju varit med på sidan av och hållit mig väl underrättade med vad som hänt, men jag har fått prioritera lite annat. Men på radion var jag - som vanligt, nästan. De ringde på älgjaktsmorgonen och ville prata lite allmänt om jakt och familjeliv.
Jakten för familjemedlemmarna har gått trögt. Väldigt trögt då älgarna inte vill stå för hundarna, inte bara våra hundar som har problem så det är nåt - i luften. Björn har vi på markerna men jag vet inte om det är hela förklaringen, nån skyllde på thailändare och bärplockare. Jag vet inte, kanske andra, sydligare, varmare vindar. Nåt har det varit i alla fall.
Måste bara berätta om söndagen, helgen spenderades i Växjö med kurskamrater, trevligt har vi, håller på att lära känna varandra och det är inte så snabbt gjort när man är femtio pers. Varmt och skönt var det, uteservering på kvällen med varma filter och stadsliv. Föreläsning på lördagen och så lite shopping innan kosan styrde hemåt. Tåg från Växjö till Alvesta byte till Tåg från Alvesta till Linköping byte till tåg från Linköping till Västerås, byte till tåg från Västerås till nattåg till Umeå. Kom fram kl 06.45 på morgonen. Taxi till flygplatsen och in i bilen för att starta hemfärden, som gick i strålande sol, 5+grader, stilla vatten, orangea och gula träd med höstkänslor i massor. Telefonsamtal till familjen som var ute och jagade, rusade in hemma och bytte kläder till utekläder för att kl 09.45 sitta ute i skogen och lyssna på älgjägarna. Härligt med kontraster. Och egentid på resan.
 
Så det är mitt liv just nu, läsa böcker, fackböcker om organisationsteori, att skapa effektiva team, socialpsykologi m.m. och så skriva skriva skriva massor med uppgifter. Och jobba - härliga tider strålande tider.
 
Jag mår bra! Kram på er alla!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0