Nora- Stockholm-Storuman

Har hunnit vara på en snabb och rolig resa till Nora för att besöka jaktkamrater, mycket trevligt och roligt, de bodde fantastiskt fint allihopa - nackdelen var deras ständige granne -vargen med familj. Jag skulle verkligen inte vilja bo där med mina hundar... Under den dag vi var där blev en älg riven av vargen... hurvas.
Sen blev det Stockholm, Vasamuseet, Globen, HockeyVM och mys i massor med familjen. Gick bra att ta sig dit och hem, bodde bra, ingen shopping alls förutom en kalksten till Liten Kärleks Hamstrar samt lite badsand.
Annars strosade vi, åt glass, åt mat, glodde på hockey och Amy Diamond. Åkte tvärbana och färja.
När vi kom hem hade det vart skitväder här och vi hade kanon. Måndagen åkte jag på Arbetsmiljökurs eftersom Arbetsmiljöverket varit på besök. Har jobbat frenetiskt med Arbetsmiljöstrategi och arbete, tror nu att jag är klar så vi är på gång, men man vet aldrig. Återbesöket får tala om hur vi ligger till.
Har även hunnit plugga massor, men känner mig superstressad och oförberedd på de nationella prov som äger rum på fredag ( Matematik 2a) och Måndag (Engelska 6) Jag gruuuuuuuuuuuuuuuuvar. Känner mig så oförberedd och dagarna har för lite timmar, jag tycker jag sitter med näsan i böckerna jämt, får ta mig en paus ibland och kasta upp några gardiner eller putsa nåt fönster bara för att bryta av. Hjärnan kokar tror jag ibland. Men som sagt, jag stressar.... upp mig själv. Det är en del av min utmaning - att stressa lagomt.
 
Ska ju umgås med massa trevligt folk på fredagkväll på företagsgala - superskoj, ska fylla år, ska baka till vårsoare, ska fira morsdag, ska .... massor. Men jag tror värst är att jag gruvar mig och stressar upp mig själv. För jag hinner. Det gör jag ju alltid.
 
Har hunnit göra sommarschema och om allt går vägen så blir det två veckors ledigt med familjen, en vecka ytterligare för mig och två av barnen, och ett besök på Fävikens jaktmässa är inplanerat.
Känns gött. Har ju sökt skola sen i höst så vi får väl se vad det innebär. Om det blir nåt av - annars läser jag matte 3. Nån utmaning ska jag väl ändå ha va? Nytt ansikte på jobbet ska vi ha så småningom. Blir bra trevlig tjej.
I söndags var jag och sönerna ute på älgspaning/ övningskörning. Två älgar fick vi korn på och en kvist med tallbarr. Tallbarren ska jag dricka upp efter ett tips på fejjan där nån sa att de slapp allergin sen de börjat dricka vatten där det legat tallbarr. Så håll tummarna att det nu ska fungera!
 
Nu ska jag leta reda på kudden med English 6 Focus writing preparation material i mina händer - framför mina ögon tills jag somnar.
Ha det gott.
 
Stannapanna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0