Hysteriskt!

Fick rusa upp och väcka sonen - helt hysterisk morsa som jag var- och be om hjälp att ta ihjäl skatungen som flaxade omkring skadad på vår bro. Jag är livrädd - som nu många av er vet - för fåglar och den gav mig nästan en infarkt när den satt på bron då jag skulle ut i morse. Jag grät, stampade fötterna och skrek åt sonen att han måste hjälpa mig. Yrvaken hjälte klev upp ur sängen och tog hand om situationen med en sopkvast och en fjärilshåv.
Hjärtklappningen satt i länge efter vill jag lova.
 
Annars så är ordningen återställd  hos oss, alla barnen är på hemmaplan efter fullgjorda veckor på plantering och ridläger. Allt har blivit som vanligt, disk överallt, popcornskräp på soffan, smulor och spill på diskbänk och köksö. Brottningsmatcher efter maten och igår vann jag över den äldste. Det är minnesvärt och kommer inte att hända många gånger till. Brottningsmatcher med en 17åring och en 14åring är rätt drygt när de är välväxta och tränade. VIlkte inte gäller mamman i huset. Men de är hemma igen och modershjärtat är ändå rätt nöjt.
Även om modern i huset försöker ställa liiiiiiiite krav på ordning och reda- löning på fredag.
 
Och på tal om fredag. Till helgen är årets skitigaste helg- swampsoccern startar. Stora killen har redan varit ner och "tjyvtränat" i gyttjan, mellanbarnet och förmodligen det yngre tänker ner ikväll och prova.
Det drar i myrtarmen för dem.
 
Nu åter till arbetet. Ha en härlig dag allihopa!
 
// stannapAnna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0