snart snart snart...

Börjar gruva mig och sätta upp lite restriktioner, lite regler och lite ramar jag måste hålla mig till. Snart är det igång igen. Snart snart snart redan på tisdag börjar det igen. Ska till Lycksele på tisdag så jag får introduktion i Engelska 5 som ska läsas i vår. Sen blir det onsdag och Matte 2 i Vilhelmina. Så är vi igång och ska läsa, räkna, jobba, styra upp familj och vardag, kommer att gå alla tiders men det gäller som sagt att sätta upp vissa "ordning-och-reda" regler. Som att jag inte hinner  läsa så mycket böcker, jag hinner inte hänga med i nån tvserie, jag får prioritera om och till. Men det går bra. Jag har god hjälp av  omgivningen. Och framförallt maken.
 
Idag har jag njutit av söndag. Låste upp ishallen i morse under en morgonpromenad med dogsen. Liten Sixa sköter sig exemplariskt - över förväntan. Vi får sova och hon har - peppar,peppar- inte ätit upp nåt världsviktigt än. Nu när vardagen startar så får vi skola in henne i hundbur - så småningom- , vara ensam hemma en stund, och att inte bitas. Liten kärlek kan verkligen tycka att hon har vassa tänder. Här gäller tuggben.
Sivan har ögoninflammation - håll tummarna att det ger sig. Annars blir det veterinären i slutet av veckan då vi lix ska vaccinera Sixa,
 
Har även hunnit med en gofika på fantastiska Erica´s Café med mysigt sällskap. Medans maken hämtade hem sonen från skoterturnén och rastade en av de grå. Ikväll blir det att cykla en tur, jag har verkligen längtat så jag hoppas det blir bra. Ska försöka ta mig i kragen. Nu när förkylningen släppt - håller tummarna att vi slipper  magsjukan som går.
 
Annars så får vi önska er alla en skön söndagkväll och uppladdning inför måndag och veckan som kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0