Skitsnack!!!

Nu rusar tiden fram igen, snart är det sommar och sommarlov, vet inte hur jag ska hinna hänga med. Men härligt är det, trots att snön tinar och skoterturerna i det härliga soliga vårvintervädret är slut. Kanske jag hinner ut och njuta av en dag i solen på renskinnet på snön - men bara kanske. Beror på om det blir sol snart, är som regnigt nu. Otur för maken och sonen som var tvungna att ge sig ut på skoter upp på fjället för att bogsera hem skotereländet som blev kvar där igår då de var på uppdrag igår Sonen och kompis alltså.
Är som standard den här vintern att vi gett oss ut med 3, 4 eller 5 skotrar och kommit hem med - på sin höjd två, ibland bara en. Men det är väl så det kan vara ibland. Och sånt vi lär oss på... Inte jag men de som mekar.
 
Annars då, maken har hunnit fylla år, trevligt med fikagäster och lite tårta. Och innan han fyllde år bakade jag lite - sånt som hör till ett kalas. Medans jag bakade började maken tjorva med vårt avlopp som varit halvtätt senaste tiden. Hur lätt är det att baka när man inte får spola vatten - jag bara frågar?!?! Men det gick. Och maken tycktes få upp avloppet.
MEN det fick han inte visade det sig igårkväll då maken - han som har arbetsuppgift som snickare, rörmokare, lite lättare elektronisk mekaniker, bil och skotermekaniker- hade mage att befinna sig på jobbet.
När det började rinna vatten bakvägen och upp i köksavloppet, genom röret,i diskbänken. OCH dessutom i toaletten, genom avloppet i handfatet på toaletten ut på golvet i köket och i toaletten - ja ni vet. Då hojade jag till macken och maken och bytte av honom: Maken rörmokare fick jobba flera timmar för att få till detta. Och jag lovar det luktade INTE hallonbåtar när jag kom hem. Utan en helt annan odör som maken skurat i vild förtvivlan för att få bort - vilket inte gick riktigt bra.
SÅ min kväll ikväll har bestått av att vaska och moppa och dränka in golvet i källaren med klorin för att få bort den äckliga odören som var där nere. Så nu luktar det badhus och håll tummarna att det fortsätter göra det.
 
Nu hoppas vi att vi får fira valborg i lugn och ro. Maken jobbar och vi får sköta oss själva till kl 20. Det ska nog gå bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0