Paus från verkligheten

Har fått ta paus ikväll. Känns skönt att fatta det beslutet. Känns också skönt att jag idag fått iväg min samhällskunskapsuppgift och att jag fått hjälp med min matematikuppgift. Så nu är jag på banan när det gäller just det. Sen att jag har sidor kvar i matten jag inte fattar får jag ta itu med så småningom. Behöver inte åka till Vilhelmina i morgon om jag inte hinner och vill. Jag får ha lektion på torsdag i vanlig ordning. Känns skönt att inte behöva nöta vägarna nåt mer - om jag inte vill, om jag inte ändrar mig.
Känner mig rätt mör och slut på - därav min paus från verkligheten. Som just idag heter Uman Puls och är jätteskoj i vanliga fall. Men just nu, just ikväll är min verklighet Äntligen Hemma, soffan, liten Kärlek och levande ljus.
Behöver verkligen det då jag är så trött så trött så gråten ligger bakom ögonlocken och jag funderar på att gråta till Lulu Carters gillestuga som hon fixar till....
Maken min hjärtevän är på "semester" - jakt och umgängestripp till Växjö. Jag sköter således hem, hus och ungar. Jobbar och pluggar, skjutsar och fixar. Det går bra - jag löser det. Men det har varit en del, liten Kärlek skjutsade vi till Lycksele i Fredags för ridläger m Halloweentema. Hur skoj som helst har hon haft. Jag Kom hem sen fredagkväll, klev upp lördagmorgon och plockade lite innan jag åkte iväg till Lycksele för att hämta liten Kärlek som slutade sitt läger kl 13. Tog en runda på stan innan vi drog hem, lagade mat och försökte plugga lite. Kvällen spenderades i soffan framför Så mycket bättre. Vilket fantastiskt program!!! Häftigt ! Söndagen innebar hockey för äldsta killen. Sen - sen ska ni veta - i regn och rusk, plusgrader, slask, halkigt och hemskt - drog vi till Bastuträsk. 20 mil enkel väg. För att titta på ett litet hjärta. Pälsbeklätt och alldeles ljuvlig liten tjej som ska flytta hem till oss i December, heter Sixa och är en Jack Russell som vi hoppas vill spränga rävar ur gryt i massor !
Så skoj ska det bli, spännande och härligt! Sivan som är med maken nere i Växjö lär bli överraskad - får väl se vad hon egentligen tycker - hon är ju en surmadam mot en del valpar. Men när hon ser att denna lilltjej blir kvar lär det nog gå bra. Sivan som har fått vara nere och jaga, har blivit skjutet 4 st rådjur för henne och hon har fått jobba en hel del. Så skoj jag är så glad. Önskar bara att möjligheten fanns att jag kunde följa med. Men som läget är med ungar, hundar och jobb så prioriterar jag Makens resa i första hand. Han behöver det.
Men som sagt. Alla dessa turer efter vägarna, alla aktiviteter under dessa dagar. Gjorde att jag planerade att tillbringa måndagkväll i hemmet med mina barn. Men icket - jag hade ju anmält mig på aktivitet med andra handlare i Storuman som skulle vara igår. Så jag kom hem 21.30. För att i morse kliva upp 05.50 och sätta en hockeykille på bussen till Tärnaby. Inte min hockeykille utan en duktig hockeykrigare som pendlar från Tärnaby för att spela hockey. Sen jobbade jag från kvart över sex till 16. För att efter middag och stök åka till svågern som är snäll och hjälper mig med matten. För att sen åka vidare till en träff med Uman Puls och nån som har ett projekt för Storumans förbättringsmöjligheter... Men nu är jag slut som artist...
 
Kanske därför gråten lurar bakom ögonlocken. Så nu tar jag paus. Och längar till hon kommer. Sixa.

Kommentarer
Postat av: Isabella Landeback

Ciao! Jag har julkalender i min blogg, hade vart kul om du deltog! Det är riktigt fina priser. Kramis!

2012-11-13 @ 21:36:40
URL: http://nattstad.se/landeback
Postat av: Anonym

Du är så klok och medveten om allt så jag vet att du fixar återhämtning själv, men ett tips är...tänk på andningen,långa djupa andetag det är viktigt när du ska få stressen ur kroppen!:) Kram på dig!

Svar: Tack snälla :-) Vilka fina ord ! Kram tillbaks :-)
stAnna panna

2012-11-17 @ 09:28:27
Postat av: bella davis

hallå där! hoppas allt är bra, kolla gärna in min blogg:) kram

2012-11-20 @ 16:45:26
URL: http://belladavis.myshowroom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0