Sportlovet=slut

I morgon börjar skolan och mina kärleksungar har haft ett lov som inte blev riktigt vad vi tänkte.

Storkillen började snyggt med att insjukna förra lördagen i uberhög feber och hosta. Ingen hockeymatch för honom på kvällen - deras sista, däremot var prinsessan och jag t Åsele på dagen där hon var med och spelade hem silverplakett i en hockeycup. Söndagen drog mellanK, jag och maken på skotertur och visiterade good friends. Sen var det liten kärlek som blev nästa att insjukna på tisdag. Mellankillen och jag packade och drog t Vindeln på tisdageftermiddag för övernattning hos goda vänner så vi skulle få sova lite på onsdagmorgon när det var dax för breddläger för hockeyungdomar födda -99.
På onsdagmorgon när vi kommer fram till hockeyladan i Vindeln så har min mellanKärlek glömt nåt väsentligt hemma. Han har nämligen lämnat sulorna hemma, de sulor som är befästa med en skena och rätt viktiga att ha när man ska delta i ett hockeyläger.
Ja vad gör en mamma - en vargmamma. Hon ilsknar till, surar ihop, blir störtförbannad - och blir naturligtvis ledsen när hon ser stora ledsna bruna ögon som laddat länge för detta läger. Försöker lösa situationen på plats. Men då det inte gick så fick vi ändra våra planer, vi drog till Umstan, köpte skridskor - skulle införskaffas inför sommarens hockeyläger så vi fick tidigarelägga dessa planer. Vi hälsade på moster och kusiner på deras jobb, vi gick på bio, vi åkte och kollade bowling och åt middag där. Vi försökte att vända en tråkig dag till en bättre dag. Jag curlade. Och hade egentligen inte tid till det men - ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig.
hade en mysig stynd med min moster tack för det - ni är suveräna. 
Torsdagen blev en dag i ishallen i Vindeln - en trevlig dag trots allt. Fick surra med en människa jag inte pratat med på länge - en pingla som jag är imponerad av. En kvalitetsdag - eller resa med mellankillen.
Väl hemma så var vi utslut på.
StorKillen och lilla Kärlekstjejen hade haft  kvallatid med deras pappa, drog - trots feber och hosta - till Sörlidbäcken och hade sköna dagar där.
Så när fredagen kom packade vi och åkte till Nalo där vi tillbringat helgen med goda vänner och haft en helskön helg. Njutit järnet. Trots att ungarna har hostat och kraxat och är absolut inte alls fräscha. Men de har gjort det de orkat och  vi fick byta miljö ett tag i alla fall. Nu är vi hemma och tänker stanna på hemmaplan ett tag hoppas jag.
Känns skönt att jag tränar på att inte stressa trots att det verkligen var läge för det dessa dagar. Jag tränar i alla fall ;-) Nu ny vecka !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0