Kylan fortsätter

Inte står vi still för det ?! Men nästan :-) I fredags var det -26 grader ca hela dagen. Upp till -30. Det kalla fortsatte igår. -38 som kallast. Och vi hade dragit vinstlotten att vara på stallet och fixa med hästarna. Så -man kan lugnt säga att det var en kylig upplevelse. Men vi fixade det. Med hjälp av maken som fixade och hjälpte till trots allergi.
En nackdel med kylan är ju att saker och ting har lättare att gå sönder, bland annat vattenrör i backen. Igår var det fontän på Blå Vägen utanför hos oss, så Kommunen blev tvungen att stänga av huvudkranen och påföljden är att vi är utan vatten. Det är lite klurigt, ingen tvättmaskin, diskmaskin, dusch och toaletten får vi "handspola".
Så vi tvättar, diskar, duschar och går gärna på toaletten - inte hemma för tillfället.
Men det går det med.
Fick även förmånen att se en av mina fina vänner "in action" igår. Hennes stora intresse som hon föreläste om. Duktiga fina vännen - hoppas på en fortsättning för henne och jag blir så glad när jag ser all kunskap hon har.
Har även hunnit träffa systeryster och det är - trots att vi bor nästan grannar - inte ofta vi hinner ses. Vissa tider under året.
Idag fick vi rycka in på jobbet jag och killarna, då studentskibussarna kom från fjällen med slitna ungdomar som ville ha "bakismat" Massor med ungdomar var det i farten !
Men skoj !

I morgon är en ny kall dag. Få se om lilla K kryat på sig så hon kan gå på skolan. Snorungen.

Sköt om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0