En vanlig dag hos ...

Hård dag på jobbet, med mycket jobb. Vilket jag älskar. Det är bara det att ibland kör det ihop sig.
Möten för ett projekt som jag har med nån inför nåt som vi hoppas ska bli verklighet och som många kan ha glädje av. Men det är lång väg att gå.
MellanKillen har hockeymatch så jag ska fixa för det.
Ut på banken för att fixa för morgondagen som (är idag egentligen) ska innehålla en Umestadsresa tur o retur.
In på ishallen o plocka upp ur frysen.
Iväg på jobbet och rejsa undan på jobbet mera.
Ringa mamma -bästaste mormor - som ställer upp och går hem och lagar mat då jag ska iväg på ett möte strax innan mellanKillens match. Eller innan kiosken ska öppnas där jag ska stå och sälja godsaker när mellanKillen har match.
In på ishallen igen med lite varor.
Så messar lilla Kärleken att hon tappat sina vantar och önskar skjuts hem- vilket jag verkligen inte kan och maken kan inte heller...spanar in en granne som är snäll och tar med sig lilla K hem från skolan.
Iväg på möte - givande och hjärnmanglande möte.
Snabbt hem och kasta i sig mat då det gick fortare än jag trodde.
Iväg på ishallen och fixa i kiosken med fika.

Killarna och tjejerna spelade en vajande böljande hockey som slutade 1-0 t Storuman och mellanKillen fick pytsa. Skönt
Hem och isäng !

Idag blir det en Umeresa. Med min mamma som sällskap.

Tack mamma och grannen som fick den här dagen att gå ihop. Och alla andra!

( Ikväll måste jag tacka min fina systers man och hans yngsta dotter som tar hand om lilla K!)

Ha en härlig fredag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0