Sixa

Liten, vit, ettrig, snabb, söt, gosig, glad, vasstandad varelse har flyttat in hos oss. En liten tjej som heter Kathryn D Sullivan - på papper. Men som kallas Sixa. Världens lilla charmtroll ! Ska se om jag kan trixa in en bild på henne senare. Hon är som en liten köttbulle med fyra ben. En Jack russell som vi ska skicka ner i räv och grävlingsgryt när hon får in åldern. Ska nog gå bra - vi ska se om vi hittar åt nån rävsvans som vi kan prägla henne på så småningom.
Så - jag är hemma med VaV - inte VAB utan Vård av Valp. Går och jobbar så fort jag kommer åt. När barnen kommer hem. När hon kan sova en liten slummer i bilen i korgen. När nån är snäll och förbarmar sig en stund.
Det blir nog bra det med.
Annars förflyter livet som det skka så här dagarna före jul. Revbenen ska ner i grytan och kokas innan de glaceras i ugnen. Köttbullar får vi fixa i morgon tror jag. Ah det löser sig.
I söndags skulle vi samlas med släkten på min sida, moster, mor, syster med de delar av familjer som var tillgängliga och äta julbord. Men si det gick inte då det inte fanns något julbord inom en sjumilaradie att tillgå så vi ordnade ett eget lilla julbord. Där vi åt gröt, skinka och allsköns andra gosaker. Mums säger jag bara. Åt vissa saker. Annars så kan jag ju erkänna att en ny smak för mig under helgen var liten Kärleks blodplättar - var väl sisådär rätt okej. Blir väl fler gånger det med. Nu ska jag och Sixa hälsa på en pangböna !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0