Lill-lördag

Arge snickaren på tv-jag gillar programmet som är så mycket mer än bara snickarhjälp. Jag kan ibland tänka att jag också skulle vilja ha hjälp här hemma med allt som skulle behöva byggas, målas och fixas.
Men jag är glad att inte arge snickaren är här. Då skulle jag nog flytta. Han gräver en hel del i annat än byggnationer. Men det blir bra när det är klart.
Jag är avis. Jag vill också ha nytt och fräscht. Nytt kök, ny trapp, nya tapeter, rent och fräscht. Men det ¨får bli nån annan gång.
Jag har jobbat idag - kännt en annalkande känsla som påminner om förkylning. Men jag blundar med hela kroppen och känner absolut inte efter.
Fått undan ett och annat och hunnit skylta i ett skyltfönster på samhället som vi fått låna.
Det var skoj. Men blev lite hastigt då jag inte riktigt hade planerat in det i schemat.
Har hunnit julpyntat och fixat. Röjt i ett förråd. Samlat och plockat ihop grejer till loppis. Får se om nån vill ha mina loppisgrejor.
Varit med lilla K på hockey - hennes ork tröt, jag gissar på dåligt intag av föda under dagen då det inte var så god mat på skolan. Och inte hemma heller tydligen.
Har även hunnit snabbvisitera en god vän. Som var glad över den snabba visiten.

Nu ska jag ägna mig åt annat ... som familjen !
Ha en skön kväll !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0