ja men se där

Nu dyker jag in igen. Har upptäckt hur skoj det är att titta tillbaks och se vad som hände förra året den här tiden- så det är bäst jag fyller på för kommande år.
Ungarna växer, storKillen har vuxit om mig, mellanK är på god väg. Lilla K växer också och det formligen sprutar hormoner i alla tre mer eller mindre. Lilla K har en jobbig period just nu. Humör, tårar, nervös och glad om vartannat.
MellanK har skrivit julönskelista. Stora K ska praoa om två veckor. Lilla K spelar tvärflöjt.
Maken reser i morgon till Växjö för att njuta familjefritt och jaktligt en vecka.
Vi ska hålla ställningarna här hemma. Det går nog finfint gissar jag. Även om jag redan glömt att Sivan ska med ner till Rådjursland, då jag lovat StorKillen att jaga m henne på lördag. Tills jag kom på att  hon inte är hemma då. Sivan som för övrigt gått anlagsprov i viltspår. Och klarade det galant. Härligt.
Ingen snö än. Jag som inte ens hann se den snö som kom då jag var i Umstan. Jag tycker i o f s det är rätt skönt att inte än behöva tampas med isskrapor, snöspadar, långkalsonger och mössfrilla.
Men jag njuter när den tiden kommer också.
Ikväll har jag haft en hjärnmanglarträff för mig själv. Och insett mer eller mindre trevliga saker om mig själv. En resa gör jag. Och jag tror det kommer att bli skitbra. Jag är bra ! Bara så att ni vet tänkte jag ;-)
Maken är också bra ! Jag gillar att jag hade så god smak en gång i världen för länge sen, att jag hittade en sån bra make. Och för övrigt så måste jag ju fortfarande ha god smak som behåller honom :-D

Vinlotteri igår och jag vann inte men hade en trevlig stund. Vindrickning och umgänge m minst en god vän är inplanerat på lördag. Dagstripp t Lycksele i morgon m trevliga brudar men i arbetssyfte. Hockeymatcher, hästar, träning och massa trevligheter. Livet leker :-) Ibland lite för fort. Men jag har trevligt.

Ha en härlig torsdag alla coolingar där ute !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0