Ume´

Jo då - har landat i soffan efter en heldag i stan med mor min. En riktigt skön och trevlig dag med bara vi två som fick surra och prata hur mycket vi ville. Tror jag hade mest ord i minuten - men mamsen hon kan hon med.
Avhandlade lite om kommande festen bland annat, återstår ju en hel del planering för vad som komma skall. Lite nervös är jag över allt som ska klaffa.
Var och gjorde lite ärenden innan vi landade på stan där mamsen skulle besöka tandplågaren.
Jag gjorde lite besök i stadens affärer medans mor plågades i stolen. Men det hade gått bra. Vi åt en god lunch och tittade på folk. Tog en sväng förbi min moster och mina kusiner som håller på att fixa med nya snygga shoppen i deras stora lastbilsgarage.
Hann få några samtal hemifrån ett var från en unge som beställde stavar till inlinesåkningen han ägnar sig åt. Jag klev in på sportaffären och högg ett par stavar till ett bra pris för min börs. Ett par som jag tyckte kändes lagom. Men jag tänkte jag frågar väl nån sportig säljare om jag är rätt ute?! Säljaren som jag frågade tittade bara på mig som jag var - dum. Jag höll i ett par gåstavar storlek alldeles för liten och alldeles för mjuka och spetsen var minsann inte alls anpassad för inlinesåkning... ja ja snäll som han var visade han mig till rätta men jag sa det sen- tur man inte är rädd att göra bort sig :-D

På väg hem ringer nästa stjärna i familjen och vill kolla läget. Jag undrade varför han inte var på fotbollsträningen? Nä men sa han - den är inställd!
Jag förstod ingenting då jag en timme tidigare pratat med damen som skulle hålla i träningen och då var den minsann inte inställd. Så jag ifrågasatte om han verkligen visste vad han pratade om mellanKillen. Jo då sa han, det hade kommit ett mess där det stod att det var nåt fel med nån välling!
Va???!!! sa jag och frågetecknen stod som spröt ut från skallen. Vad då nåt med nån välling ??? Jag fattar inget.
Nä sa MellanKillen - det gör inte jag heller, vänta ska du få höra messet, så hörde jag hur han blippade på telefonen och så läser han det som damen skrivit ;
Hej ! Det blir ingen träning ikväll då jag hört att röbroplanen är som ler välling.
MellanKillen uttalar ler som - ja som jag ser ut när han läser detta. Jag storflabbar- Lervälling sa jag, det är ju lerig på röbroplan...
Ja ja ja säger mellanK lite purket och vill avsluta samtalet snabbt då han förstår att mamma inte kommer att kunna prata på ett tag för hon skrattar så gott...

Ja det är tur att vi kan bjuda på oss själva och varandra. Väl hemma så hade jag missbedömt tiden så maken var inte klar med städningen så jag fick lov att hjälpa till... men nu är det gjort och vi njuter av en skön stund i soffan.
Storkillen testade lerduveskytte ikväll, det gillades så dit kommer han att komma tillbaks !

I morgon är det fredag - härliga fredag! Blir en afterwork på hotellet! Skönt skönt ! Sköt om er !

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha ha! Gu va fränt allting! (Och mellankillen läste ju helt rätt, inget att skratta åt!) ;)

2011-05-06 @ 20:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0