Stockholm nästa

Hallå där, nu föds det barn - en i minuten - på tv. Mellankillen konstaterar att det är skönt att vara kille för då kan man inte föda barn. Det gör nog ont när det är en stor nr 2 som kommer ibland... ja ja - han är då ärlig.
Helgen som gick - gick snabbt. Trist väder var det också. På lördag när det var Stensele runt var vädret rätt okej. Tur när man skulle vara ute. Men sen på kvällen kom regnet.
Då körde vi omkring i vår nya fina bil och bara njöt. Maken var till Luleå på förmiddagen och hämtade en Blå Saab V4. Det är en upplevelse att åka denna fina raritet.
Årsmodell 1973. MellanKillen tyckte det var en passande bil för mig - jag var ju bara två år äldre.
Roligt är det att alla tre ungarna tycker det är så skoj att prutta fram i v4an. För mig är det nostalgi på hög nivå. Nästan så att man får en tår i ögat när man får lägga in växlarna och prutta fram.
Sån lärde jag mig köra med, sån hade jag en gång för länge sen...

Söndagen så brassade vi till Vilhelmina i arla morgonstund. (Inte i saaben då ... ) MellanKillen spelade fotboll. Två matcher och vinst i bägge- jag var väldans imponerad då de inte tränat mer än en och enhalv träning. Skönt med vinst i kylan - för det var kallt. Långkalsonger och mössa på. Ändå frös jag. Sen när jag kom hem blev det att svettas en stund på gymmet. Innan jag brassade hem, lagade en snabb måltid till mig och barnen innan vi drog till skjutbanan där mellanKillen fick skjuta lite inför jägarexamen. Så det var en trött och frusen Stannapanna som hängde i soffan till hockeyn. De killarna har gjort en bra resa- trots förlust.
Mycket mellanKille i helgen. StorK har fullt upp med annat. Moppekort och annat. Lilla K hon bara hänger med. Längtar till den nya cykeln kommer, hon hade ju redan en i den storlek hon vann, så nu säljer vi de båda och köper en ny lite större. Med växlar.
Det är viktigt.

Idag har jag ruschat undan massa- fest på lördag med massa trevligt folk. Och mycket att komma ihåg. Dessutom ska jag åka till Stockholm i morgon på eftermiddagen och kommer hem på torsdagkväll.
Kurs igen- skönt att jag har  härliga J från Slussfors med mig. Trevligt sällskap att fördriva tiden med.

Nu ska jag gråta vidare till barnafödandet på tv 4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0