favvokillar

Ja - här är det fullt upp i vanlig ordning. Det har varit en hektisk vecka då det märks att våren är i antågande. Folk ska till fjälls, det är nu äntligen sportlov och solen skiner - trots snålblåst så vill man ut. Härligt !!!!!
Skoteravgaser, korvgrillning, varm oboy, solsken, takdropp... 

Vi hade ju ett skridskodisco igårkväll - roligt var det - hoppas det finns vilja att anordna fler. Med lite mer happenings och tävlingar. Vi hade två danstävlingar en för yngre och en för äldre. MellanK tog hem ett fjärdepris. Och förstapriset i den yngre klassen tog - LILLA K - hem. Hon måste brås på sin mamma! Hon tyckte det var jätteroligt ! MellanK fick - sista halvtimmen på  hela discot pris som kvällens discokung. Då var han ensam kvar på isen och shakeade runt. Mest enträgna skulle jag tro. Jättemysigt var det med alla discolampor och musiken. Riktigt mysigt.

StorK har spelat två hockeymatcher idag - vinst i båda- skoj. Roligt också att han själv tyckte det var skoj. Så har det inte varit alla gånger kan jag säga ! Absolut inte alltid. Jag hoppas det löser sig. Men vi får väl se... Vi kan väl hålla tummarna i alla fall.
Mellan matcherna hann vi hem och äta lite, vi hade ca 1 ½ timme på oss. Då hann mellanK baka bullar. Kanongoda kanelbullar MUMS !

Efter matcherna åkte vi och uppvaktade ett födelsedagsbarn. God tårta och trevligt sällskap. Fick se Mickel Räv på vägen hem. En orädd Mickel. Men maken och killarna är i Sörlekojan och ska ha killkväll - så Mickel gick säker.
Och kvällen avslutas i soffan- tjejkväll med lilla K - härligt. Vi har sällskap av de andra favvokillarna Ben & Jerry.
Mys på hög nivå.

I morgon är det söndag och vasaloppet - det gillar jag. Då blir det frukost framför tvn sen hoppas jag på finväder så jag får vara ute och andas friskluft.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0