storumandagarna!!!

Japp - två av årets helger är avklarade. Midsommar - som var bra! Och nu Storumandagarna - som också var bra ! Kändes som det var lite lugnare "dagar" än tidigare år, vad det beror på vet jag inte. Men lilla K har sprungit "Luspenlöpet" bra gick det. Hon sprang själv för första gången i  hela sitt liv. För hon är ju "stor tjej" nu deklarerade hon precis innan.
Vädret var okej, lite risigt på lördagförmiddag för att sen klarna upp och bli riktigt bra på kvällen. Fredagkväll blev det ett glas vin med vänner. Sen hem och lugn och ro. Lördagkväll blev det grillning och umgänge med glada människor på systerysters altan. För att sen cykla runt lite bland andra glada och trevliga människor. Sen blev det dansgalan - riktigt skoj hade jag!!! Och sent blev det. Med diverse cykelutflykter och efterfester ;-D

Maken har varit ledig hela helgen vilket förmodligen är en av anledningarna till att det kännts som det vart lugnt. Känns som vi har semester redan trots att vi har två 7-16 arbetsdagar kvar. SEN är det semester - i en och en halv vecka ! Skönt !

Idag blev det en tur till torget för att titta på lite lokala förmågor av olika slag. MellanKillen med kompis uppträdde bland annat - duktiga killarna
Lite stipendieutdelningar och kröning av årets vildman ingick i programmet.
Det som slagit mig hela helgen är vilken otroligt duktig stab av människor som finns överallt. Både fredag och lördag hade det anordnats aktiviteter för ungdomar.
Vi har många Ungdomar som uppträdde på scen. Ledare som finns överallt och håller i aktiviteter av alla de möjliga olika slag. Sångare, artister, idrottare alla möjliga duktiga människor. Därför känns det orättvist att bara två eller tre av dem fått priser i helgen Och dessutom inte dem jag skulle lagt min röst på. Det är väl tur att vi har olika smak. Men jag skulle önska att fler fick den uppskattning de så väl behöver, den uppmuntran som de förtjänar. Den som däremot lätt förtjänar sin utmärkelse var Årets Vildman - Heidi !

Nu blir det söndagsfilmen och lite gråt ! VI hörs under veckan nån gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0